Tinerii din generatiile Millennias si Z au nevoie de mentori la locul de munca. Pentru ei este foarte important sa aiba alaturi pe cineva de la care sa invete, sa ii indrume in cariera, sa ii asculte, sa ii stimuleze si sa ii motiveze. Atunci cand relatia profesionala cu mentorul nu se ridica la asteptarile lor, tinerii angajati nu vor ezita sa paraseasca echipa sau chiar sa plece din companie.

Mentorii sunt extrem de importanti in cariera oricarei persoane care ii intelege rolul si ii accepta prezenta. Un bun mentor poate sa faca diferenta dintre o cariera modesta si o cariera incununata de succes. Insa este foarte important sa stim ce fel de mentori sa atragem, oameni care sa ne vada adevaratul potentialul si care sa ne ajute sa devenim mai buni in fiecare zi.

1. Specialistul

Acest tip de mentor este expert in industria in care ti-ai ales sa iti construiesti o cariera si care iti arata pe ce drum trebuie sa mergi ca sa inveti repede si bine, fara sa faci risipa de timp si resurse. Acesta iti va impartasi din experienta sa profesionala, iti va arata ce e bine sa faci, cum sa eviti greselile, iar daca le faci ce trebuie sa inveti din ele ca sa iti ajute pe mai departe in cariera. Este genul de angajat care nu lasa lucrurile la intamplare si care isi indeplineste toate sarcinile pe care le are de facut, fara compromisuri. El te va invata cele mai grele lectii, dar iti va deschide si multe drumuri, testate deja, care te vor duce spre un succes in cariera.

2. Mentorul care iti asculta ideile

Degeaba iti place sa gandesti cu voce tare, daca nu ai pe nimeni alaturi care sa te asculte si cu care sa vorbesti despre ideile care iti trec prin minte. A lucra de unul singur nu este o strategie care sa te ajute sa devii mai bun, sa evoluezi din punct de vedere profesional. De aceea, trebuie sa ai alaturi un lider care sa iti asculte ideile, cu care sa poti dezbate ore in sir, care sa-ti fie sursa de inspiratie pentru noi proiecte.

Citeste si: 8 ponturi despre cum sa-ti scrii cel mai bun CV, pe care nu le-ai aflat pana acum

3. Mentorul model de succes

Acest tip de mentor trebuie sa fie din categoria celor care au reusit sa isi construiasca o cariera solida sau sa isi dezvolte o afacere de succes. Este genul de mentor care trebuie sa iti serveasca drept model in cariera. Nu trebuie sa provina din industria in care activezi, din contra, iti va fi de mai mult ajutor daca experienta lui profesionala este legata de un domeniu putin cunoscut tie. Te va ajuta sa inveti lucruri noi, sa vezi lucrurile dintr-o alta perspectiva si sa cunosti oameni cu pasiuni si interese diferite de ale tale.

Foto: Shutterstock.com

4. Mentorul-purtator de cuvant

Relatia cu acesta trebuie sa fie una speciala. Nu doar ca trebuie sa fie fanul tau numarul unu, dar trebuie sa fie dispus sa vorbeasca in numele tau atunci cand intuieste noi oportunitati de cariera sau de business pentru tine. Concret, acesta trebuie sa te conecteze cu oameni, proiecte sau viitori parteneri de business.

5. Mentorul-oglinda

Acesta trebuie sa fie o persoana sincera, sa spuna lucrurilor pe nume si care sa nu te menajeze. Trebuie sa te cunoasca foarte bine, sa stie care sunt punctele tale tari, dar si care iti sunt slabiciunile, trebuie sa-ti cunoasca trecutul si care iti sunt aspiratiile. Este tipul de mentor care te va obliga sa te uiti la tine in oglinda, sa vezi cine esti si, mai ales, sa vezi cum stau lucrurile cu adevarat. Te va provoca, te va scoate din zona ta de confort, te va pune in situatii tensionate, insa va face toate astea ca sa te ajute sa fii mai bun, sa iti doresti mai mult.

Citeste si: Angajatii Spotify nu lucreaza mai mult de 2 ani pe un post. Explicatia CEO-ului

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri