Criza poate reprezenta momentul potrivit în care cei care și-au pierdut locul de muncă pot să utilizeze această întrerupere în cariera lor pentru a dezvolta noi abilități. Toate acestea îi vor putea ajuta să identifice următoarea oportunitate pe o piață a muncii post-coronavirus, care va fi una imprevizibilă.

De altfel, în România, peste 270.000 de contracte de muncă au fost suspendate de la debutul crizei generate de coronavirus, ceea ce înseamnă un val mare de șomeri în piața forței de muncă.

Chiar înainte de criză, piața forței de muncă a fost supusă unei „transformări digitale”, în care tehnologiile, cum ar fi automatizarea și inteligența artificială, schimbau modul în care oamenii lucrau și abilitățile necesare pentru a-și îndeplini sarcinile.

Deși învățarea de noi abilități acasă s-ar putea să nu fie prioritatea principală pentru cei rămași fără job, utilizarea proactivă a cursurilor online pentru a dobândi noi seturi de competențe ar putea crea o diferență atunci când o persoană va reveni la muncă sau va încerca o carieră nouă.

Citește și Profită de munca de acasă: 10 idei care te ajută să te dezvolți când muncești de acasă

Vrei să-ți îmbunătățești abilitățile? Acestea sunt primele cinci abilități care lucrătorii ar trebui să și le îmbunătățească cât timp stau în case.

Inteligența artificială

Forumul Economic Mondial i-a identificat pe specialiștii în domeniul inteligenței artificiale ca fiind între cei mai căutați, pe piața muncii. Conform LinkedIn Learning, inteligența artificială este o abilitate de top în 2020, care adaugă un nivel suplimentar de eficiență forței de muncă umane, scrie Fast Company.

Soluționarea problemelor/gândire critică

Un sondaj realizat de Societatea pentru Managementul Resurselor Umane (SHRM) a constatat că 37% dintre angajatori au menționat rezolvarea problemelor și gândirea critică printre abilități soft de top care le lipsesc candidaților. Aplicanții la un job care pot dovedi că sunt capabili să gândească critic și să găsească soluții la problemele de afaceri vor avea o șansă mult mai mare de a fi angajați.

Îți recomandăm și Nouă eră în recrutare: cinci idei care te ajută să te ”vinzi” într-un interviu video de angajare

Analiza datelor

Oamenii de știință și lucrătorii care pot analiza datele brute pentru a găsi tendințele și a răspunde la întrebări vor fi cruciale pentru întreprinderi, deoarece tehnologia le oferă mai multe date și informații ca niciodată.

Inteligența emoțională

Angajatorii caută oameni care posedă inteligență emoțională sau capacitatea de a identifica și gestiona propriile emoții, precum și emoțiile celorlalți.

Un studiu McKinsey a constatat că cererea de abilități emoționale în toate industriile din Statele Unite va crește cu 26% între 2016 și 2030. Această abilitate din categoria ”soft” permite lucrătorilor să relaționeze cu ceilalți, să își recunoască propriile puncte forte și punctele slabe. Tot ei pot să înțeleagă comportamentul clienților unei companii. Astfel, inteligența emoțională va reprezenta un atu puternic la angajare.

Poți citi și Specialiști în dezvoltare: După criză, competiția va fi dură. Nu renunțati la învățare în aceste momente

Marketing digital/social media

Specialiștii care sunt experți în optimizarea motoarelor de căutare (SEO), în marketingul motoarelor de căutare (SEM) și în campaniile de e-mail marketing sunt la mare căutare. Candidații cu experiență în marketing și care au abilități digitale și pot ajuta companiile să își construiască brandurile vor fi foarte căutați de angajatori în următorii ani.

Lunile următoare nu vor fi ușoare nici pentru cei angajați, nici pentru șomeri, iar creșterea abilităților prin intermediul cursurilor online nu va fi cea mai mare prioritate. Însă, pe măsură ce șomerii sau lucrătorii angajați încep să se gândească la următorul lor job și la întoarcerea la muncă, ar trebui să ia în considerare și evaluarea seturilor de abilități actuale și să utilizeze cursuri online pentru a le dezvolta.

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri