Izolarea la domiciliu, mutarea muncii de la birou în perimetrul locuinței, comunicarea prin teleconferințe și grupuri de Facebook cu angajații, scăderea profitului, toate aceste schimbări au venit pe neașteptate. Ca antreprenor, ți-a fost dificil să gestionezi „n” situații noi și să-i asiguri pe angajați că șomajul tehnic e ultima măsură de austeritate pe care o vei lua. Dacă vrei ca oamenii care lucrează pentru tine să rămână în continuare motivați și o echipă solidă în această perioadă dificilă, iată câteva idei despre cum poţi face asta.

Ajutor din exterior

Epidemia de coronavirus a afectat semnificativ şi mediul de afaceri, iar cu siguranță nici businessul tău nu este o excepție. În contextul dat, pentru a evita concedieri, întârzieri salariale sau trimiterea angajaților în șomaj tehnic, poți accesa un credit imm-uri care te va ajuta nu doar să nu te blochezi, ci chiar să gestionezi eficient situația și să îți extinzi afacerea. În această perioadă, băncile au venit în sprijinul oamenilor, au acceptat amânarea ratelor, au găsit împreună cu creditorii soluții, iar formalitățile obținerii unei cofinanțări pentru proiecte cu Fonduri Europene au fost substanțial simplificate. Poți vedea în asta un cumul de oportunități de care ar fi bine să ții seama.

PR de criză

Dacă până în prezent colaborai cu o firmă de PR și marketing sau aveai efectiv un angajat pe zona de comunicare, nu ar fi inteligent să renunți la aceste servicii. Într-o situație imprevizibilă, cum e cea prezentă, comunicarea de criză este esențială. Trebuie să găsiți împreună cele mai eficiente strategii, cele mai inspirate mesaje pe care să le transmiteți clienților și publicului-țintă. E de preferat ca PR-ul sau firma responsabilă de comunicare să reamintească permanent care sunt valorile companiei, misiunea și soluțiile găsite pentru gestionarea situației curente.

Leadership

Chiar dacă până acum erai mai mult un șef preocupat de coordonarea echipei și de profit, de acum înainte trebuie să-ți propui să devii un lider. Trebuie să crezi mai mult ca oricând în munca ta, iar aceasta încredere și inspirație vor fi împrumutate și asumate și de cei din jur. Ieși din zona de confort, motivează-i pe cei din echipa să-ți urmeze exemplul. Fii receptiv la orice soluție sau idee venită chiar și de la cel mai nou membru al echipei. Ține-te întotdeauna de cuvânt, nu face promisiuni pe care nu ești sigur că le poți onora, asumă-ți greșelile ori de câte ori nu ai procedat corect, căci până la urma tu ești responsabil de rezultate. Nu cere de la angajați ceea ce tu însuți nu ești capabil să faci.

Citeste si:
Cum ar trebui să fie restructurat spațiul de lucru și ce propun...
Cum ar trebui să fie...

Orice ai alege să faci pentru a-ţi arăta solidaritatea față de angajații tăi în aceste momente dificile, nu uita că orice om din echipă este important și față de el ai o responsabilitate. Oamenii reprezintă cea mai importantă resursă, iar să devii lider, mai ales în acest context, în care comunicarea s-a mutat în online, reprezintă o adevărată provocare. Nu e o rușine să iei lucrurile încet din mers. Informează-te, urmează workshop-uri în domeniu, citești cărți de leadership, fii mereu prezent în mijlocul echipei tale, chiar dacă virtual. Nu pune bariere între tine și angajați și tratează pe fiecare de la egal la egal. Totodată, nu subestima valoarea comunicării de criză.

Sursa foto: Shutterstock


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Citește și
Neacșu, CEC: Nu trebuie să fim cârcotași în privința IMM Invest
Setari Cookie-uri