Acceptarea ”noului normal”

Acceptarea ”noului normal”

Mirela Marin, head of corporate bank IT Domain, Deutsche Bank Global Technology Center, a arătat că ceea ce este clar atât pentru companii cât și pentru angajați, este faptul că există un “nou normal” pe care, ne place sau nu, suntem nevoiți să îl îmbrățișăm.

”Ca angajat al unei companii multinaționale, am învățat să apreciez grija și interesul arătate de companie pentru sănătatea și siguranța mea, dar și preocuparea de a menține toți angajații și a oferi siguranța unui loc de muncă. Toate aceste aspecte vor reprezenta un diferențiator în viitor în competiția pentru resursa umană”, a explicat Mirela Marin.

Importanța producției locale

Importanța producției locale

Cosmina Elena Cozma, marketing manager la Zentiva România, consideră că fabricile din România au avut un răspuns bun la această criză, mulți producători au reușit să se reorienteze și să producă echipamente de protecție pentru cadrele medicale, pe de o parte pentru a oferi suport, pe de altă parte pentru a încerca să atenueze impactul crizei.

”Zentiva, fabrica de medicamente cu producția locală în București, s-a adaptat situației crescând producția locală de Paracetamol, Algocalmin și alte medicamente pentru care cererea a crescut considerabil. Ne-am modificat programul de activitate, în fabrica din Bvd. Theodor Pallady, peste 600 de angajați au lucrat în toată această perioadă 7/7, 24/24 și - nu am înregistrat nici un caz de îmbolnăvire cu noul virus Covid-19. Este o dovadă a profesionalismului nostru, măsuri de protecție și echipamente speciale sunt oricum folosite în permanență pe toate liniile noastre de producție. Acum doar le-am extins angajaților și în afara producției”, a precizat ea.

În ceea ce privește industria farmaceutică și implicațiile ei în gestionarea acestei crize, sperăm că autoritățile să înțeleagă importanța domeniului și impactul producției locale de medicamente, mai ales în situații precum aceasta, în care importurile de medicamente au ridicat probleme în deservirea pacienților români. Sperăm că industria farmaceutică, și mai ales producția locală, să devină una de importanță strategică națională pentru România.

Nevoie de deschidere spre învățare

Nevoie de deschidere spre învățare

”Cu toții trebuie să învățăm. Și mai precis, să avem mereu deschiderea spre învățare, fie că suntem la început de carieră, fie că suntem profesioniști experimentați. O altă lecție importantă pe care o învățăm în perioada aceasta este să apreciem lucrurile care realmente contează, cum este sănătatea, integritatea, creativitatea, valorile adevărate și să fim oameni”, a precizat Georgiana Iancu, managing director InkingBrands.

E o încercare grea pentru organizații să își țină business-ul pe roate, dar, în același timp, să nu sacrifice siguranța și sănătatea angajaților sau a clienților.

Potrivit acesteia, liderii adevărați, care au construit o cultură organizațională coerentă într-un mod consecvent, își au acum oamenii aproape, muncind cot la cot pentru a trece cu bine peste acest context.

Cuvintele de ordine: flexibilitate și adaptabilitate

Cuvintele de ordine: flexibilitate și adaptabilitate

Până foarte de curând, modelele de business erau gândite, elaborate și fundamentate perponderent pe criterii care promovau stabilitatea, predictibilitatea și constanța sistemelor. Este de așteptat ca pe viitor, toate acestea să fie detronate de atribute ce țin de flexibilitatea și adaptabilitatea modelelor generale folosite.

”De asemenea, printre primele lecții învățate în urma actualei crize regăsim nevoia ca, pe viitor, companiile să se aplece cu mult mai multă atenție asupra elaborării unor proceduri funcționale care să vizeze dimensiunea de business continuity, fundamentate pe scenarii cât mai diverse”, a menționat Iuliana Cernat, CEO Germina Agribusiness.

Comunitățile sunt importante în momente dificile

Comunitățile sunt importante în momente dificile

Cred că trebuie să învățăm să creem comunități și să avem grijă unii de alții - investitori - dezvoltatori - constructori - furnizori. Etica în business trebuie să nu rămână doar un capitol frumos de studiu și să o vedem aplicată zi de zi. Liderii, angajații, ownerii de businessuri au nevoie unii de alții mai mult ca oricând, umanitatea și crearea unei simbioze la nivel de mediu de afaceri ar trebui să fie lecția vremurilor pe care le trăim”, a declarat, pentru Wall-Street.ro, Răzvan Gabriel Popa, director executiv Alusystem.

Dacă până acum vorbeam de o piață a muncii unde legea era făcută de angajați ar fi o greșeală să consideram că de mâine se schimbă roata, iar cuțitul și pâinea sunt în mâna companiilor, ar înseamna că nu am învățat nimic.

Potrivit acestuia, echilibrul, umanitatea și reziliența sunt cuvintele care ar trebui să fie în mintea noastră în următoarea perioadă, indiferent de poziția noastră în mediu de afaceri.

Resursele umane, adevăratele valoari ale companiilor

Resursele umane, adevăratele valoari ale companiilor

În orice tip de criză majoră, când tehnologia pe care te bazezi în mod normal nu te mai ajută, realizezi că defapt oamenii sunt atuul unei companii.

”Așadar, este timpul, ca valorile companiilor să fie centrate pe resurse umane, să ofere încredere și respect angajaților și de asemenea să investească în educația și dezvoltarea lor. O situație gravă, ca aceasta, va aduce mereu oamenii împreună, de aceea respectul, încrederea și dorința de dezvoltare trebuie să existe și la nivelul angajatului, fiindcă în perioada de criză, atât companiile cât și angajații trebuie să dea tot ce au mai bun pentru a depași problemele. După dezvoltarea unei relații sănătoase între angajați și angajator, trebuie să mai înțelegem cum să construim afacerea pe mai mulți piloni, atât pe partea de clienți cât și pe partea de furnizori”, au explicat Alpár-György Katona, general manager, Agile Networks Technologies și Cătălin Mihacea, general manager în cadrul companiei.

Acest model de structurare ne ajută să menținem stabilitatea în cadrul companiei.