Luna decembrie poate fi aglomerată și solicitantă, în cadrul mai multor companii. Atribuțiile de la locul de muncă, pregătirile pentru sărbători, dar și dorința de a avea timp liber pot duce la un stres suplimentar. În plus, apropierea zilele libere și a evenimentelor festive din această perioadă pot influența puterea de concentrare. De aceea, este necesar să vii cu unele idei pentru ca angajații să-și îndeplinească obiectivele, însă fără a se simți neglijați. Pentru aceasta, am pregătit o listă cu 5 idei de activități tematice pe care să le pui ușor în aplicare.

Cadouri de Secret Santa

Cadourile fac parte din farmecul acestor sărbători, mai ales că ele entuziasmează atât copiii, cât și adulții. Poți să stimulezi angajații să fie darnici și înțelegători printr-o activitate amuzantă, așa cum este organizarea unei zile de Secret Santa la birou. Pentru a te asigura că nu ai omis pe cineva la tragerea la sorți, folosește un generator online, în care adaugi numele tuturor persoanelor care vor să participe.

Stabilește un buget și o listă cu idei sau cu dorințe de cadouri secret santa, pentru mai multă inspirație. De exemplu, o persoană organizată poate să-și dorească accesorii pentru birou sau instrumente de scris. Totodată, dacă sunt în companie angajați care au copii, poți veni în ajutorul lor cu idei pentru toate vârstele, cum ar fi un board game sau un gadget atractiv. Astfel, întreaga familie se poate bucura de cadoul respectiv.

O acțiune caritabilă

O acțiune caritabilă va aduce bucurie și un sentiment de implicare în comunitate. Există diferite ONG-uri și asociații pe care le poți contacta și care te pot ajuta în acest demers. Alege o activitate de voluntariat, precum cumpărarea și pregătirea cadourilor, petrecerea timpului cu persoanele singure sau implicarea în anumite activități. De exemplu, organizează un eveniment festiv pentru copiii din familii cu dificultăți financiare sau pentru persoanele în vârstă și singure. Iar pentru cei care au un program mai încărcat, oferă posibilitatea de a face donații sau de a licita diverse obiecte, în scop caritabil.

Un program flexibil de lucru

În funcție de specificul activității companiei și de volumul de muncă, ajustează programul și oferă mai multă flexibilitate. Ia în calcul varianta unei zile libere în plus sau scurtarea programului de lucru, la final de săptămână. În plus, oferă-le ocazia de a se implica în organizarea diverselor activități de wellbeing din această perioadă (ateliere de creație, concursuri), mai ales dacă știi că persoanele respective sunt pasionate de acest lucru. Aceasta este și o modalitate pentru ca ei să se simtă implicați și apreciați pentru talentul lor.

Ateliere de creație

Propune ateliere de creație, ținute de cineva din companie sau de o firmă externă. Planifică mai multe ateliere, cu o durată de aproximativ o oră, în intervalele mai puțin aglomerate, pentru a oferi șansa cât mai multor persoane să participe. Puteți face împreună ghirlande, coronițe, globuri din hârtie sau alte ornamente. O variantă eco-friendly este să folosiți materiale sustenabile, precum felii de portocale, flori uscate sau resturi de hârtie de care nu mai ai nevoie. La final, ei pot să folosească propriile creații pentru a-și decora biroul și bradul de Crăciun sau le pot dona într-un scop nobil.

Diverse concursuri cu premii

Ai în companie persoane pasionate de gătit? Atunci organizează un concurs în care să le inviți să pregătească ceva specific de sărbători: turtă dulce, fursecuri sau alte dulciuri. Formează mai multe echipe care să gătească și să decoreze prăjiturile, în timp ce restul colegilor vor evalua preparatele. Pe lângă miza premiilor, este important ca lumea să se relaxeze și să se bucure de momentele petrecute împreună. Alte idei de concursuri ar putea fi o competiție de jocuri de societate, de dans sau de costume tematice.

În această perioadă, este important să găsești un echilibru între realizarea obiectivelor de muncă și starea de bine a angajaților, fără a adăuga un stres suplimentar. Tu cum îți motivezi oamenii înainte de sărbători?

Sursa foto: Freepik.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri