Un loc de muncă s-ar putea transforma dintr-o oportunitate de a te dezvolta profesional într-un coșmar din cauza mediului de lucru toxic pe care-l poți găsi în compania în care vrei să te angajezi.

Nu suntem cu toții specialiști în cariere, dar Laura Leuillier, un mentor de carieră, a oferit prin BusinessInsider trei sfaturi simple care v-ar putea scuti neplăcerea a lucra un mediu care nu este potrivit pentru voi.

Și vă puteți da seama dacă un mediu de lucru s-ar putea dovedi toxic pentru voi chiar înainte de a bate palma cu angajatorul.

Va trebui să vă documentați puțin și să mergeți inclusiv la interviuri, dar nu este nimic complicat, iar participarea la interviuri nu este niciodată o pierdere de timp, pentru că te ajută să înveți multe lucruri, chiar dacă nu se încheie mereu cu o angajare.

În plus, de unele lucruri nu te poți convinge de la distanță sau din vorbele altora, ci doar intrând în contact cu compania și oamenii care lucrează în ea.

Sfaturile Laurei sunt simple și nu se bazează pe opiniile subiective ale altora, ci pe ceva ce poți observa singuri.

1. Fluxul de angajați din firmă

O companie care schimbă foarte des angajații sau în care angajații nu stau foarte mult timp, indiferent care ar fi motivul, are toate șansele să ofere un mediu toxic pentru oricine.

„Dacă oamenii se grăbesc să părăsească o companie, ar putea fi un semn că sunt probleme”, a spus Laura Leuillier.

Ea ne sugerează să căutăm pe LinkedIn pentru a afla cât timp rămân de obicei angajații în rolurile lor în cadrul unei companii.

Laura ne îndeamnă chiar să întrebăm angajații din viitoarea echipa cum sunt lucrurile în companie, iar dacă nu avem acces acolo, sigur vom găsi, după o căutare pe Google cu numele companiei, postări pe rețelele de socializare, ori prin forumuri, comentarii negative din partea angajaților nemulțumiți.

Ca să filtrăm comentariile negative subiective de cele obiective, trebuie să vedem dacă în rândul celor care se plâng apar argumente care se repetă, cum ar fi munca peste program, colegi sau șefi nesuferiți și așa mai departe.

2. Managerul nu ne lasă să vorbim prea mult la interviu

Intervievaților trebuie să li se permită să se simtă confortabil și să-și prezinte abilitățile, chiar dacă sunt puși la încercare cu întrebări directe venite din partea managerului care se ocupă de angajare.

Laura Leuillier a adăugat că, dacă managerul care ne intervievează nu ne permite să vorbim sau pare indiferent la ceea ce spunem, acesta poate fi un semn că va fi dificil să lucrat cu el.

„Dacă simțiți că nu vă ascultă cu adevărat răspunsurile și nu au timp să vă adresați întrebările la care aveți nevoie de răspunsuri, atunci acesta este un semnal de alarmă serios”, a adăugat ea.

Ceea ce este normal, angajatorii trebuie să vă răspundă și ei la toate întrebările pe care le aveți, indiferent dacă ați aplicat pentru job sau ați fost invitat la interviu din partea companiei.

Specialista ne recomandă să fim atenți și la ce vorbesc și la felul în care o fac managerii cu care vom lucra. Dacă încep să vorbească rău despre alți angajați în interviu, acesta este încă un semn rău.

3. Managerul se supără la anumite întrebări sau folosește clișee

Pentru a afla multe despre cultura unei companii în timpul unui interviu, Leuillier ne sugerează să-l întrebăm pe potențialul viitor șef despre tipul de angajat care prosperă în companie, cu cine lucrează cel mai bine, cum le place să comunice și cât de des.

"Dacă se blochează, devin defensivi sau se simt ofensați de aceste întrebări, acesta este un alt semnal de alarmă. Ar trebui să fie deschiși la astfel de întrebări", a spus Leuillier.

Potrivit specialistei, anumite fraze, clișee pot dezvălui dacă o companie are o cultură negativă. Fraze precum „muncim din greu și ne distrăm la greu” ar putea însemna că nu se acordă prioritate echilibrului dintre muncă și viață.

Leuiller spune că toți clienții ei care au avut un „sentiment neplăcut” în timpul interviului, dar care au ales să accepte postul oricum, au ajuns să aibă probleme la locul de muncă.

„Dacă obții un loc de muncă într-un mediu toxic, ai toate șansele ca în șase până la 12 luni să fii din nou nevoit să-ți cauți un loc de muncă”, a mai spus Laura Leuiller.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri