Arctic isi propune sa investeasca in 2006 circa 9,1 milioane euro in constructia unui depozit de produse finite, consolidarea cladirilor existente, precum si in tehnologie, informeaza compania.
In 2005, vanzarile Arctic in Romania au depasit pentru prima data suma de 100 de milioane de euro. Comparativ cu anul 2004, cand s-au inregistrat vanzari de 90 de milioane de euro, anul trecut a adus o crestere de 10%, marcand un record in istoria de peste 35 de ani a companiei. Cifra de afaceri Arctic a crescut si ea in 2005 la 150 milioane de euro, depasind cu 20% suma de anul precedent.

Toate aceste rezultate au la baza cresterea investitiilor si a capacitatii de productie a fabricii de la Gaesti. Pe parcursul anului 2005, cifra investitiilor in tehnologizare s-a ridicat la aproximativ 10 milioane de euro, ceea ce s-a tradus in cresterea capacitatii de productie cu 10% fata de anul precedent. Astfel, daca in 2004, Arctic a produs 750 000 unitati, in 2005 compania a produs 900 000, atingand un record in productia zilnica de 3700 de unitati.

Investitiile vor continua anul acesta, dupa cum declara Ugur Kayali, Director General Arctic: In anul 2006 ne propunem sa ne intarim pozitia de lider pe piata romaneasca de electrocasnice. Obiectivul nostru este ca fabrica de la Gaesti sa devina cea mai mare din Europa Centrala si de Est in productia de aparate frigorifice.

Evolutia Arctic pe piata externa a continuat traseul ascendent al companiei, vanzarile la export fiind cu 15% mai mari fata de anul 2004. Astfel, 478 000 de produse au plecat catre tari precum Franta, Polonia, Germania, Spania, Marea Britanie, Austria si Grecia.

Anul 2005 a mai insemnat pentru Arctic si lansarea gamei Diffusion: Aceasta noua gama ofera clientilor nostri produse elegante, cu un design unitar si aduc mai multa ergonomie si eficienta. Calitatea acestor produse si alinierea din punct de vedere tehnologic a fabricii Arctic la Arelik a contribuit considerabil la decizia grupului Arelik de a muta productia de combine frigorifice in cadrul fabricii Arctic de la Gaesti a declarat Monica Iavorschi, Director de Marketing si Vanzari.

Potrivit cercetarii Omnibus a companiei Synovate din luna ianuarie 2006, Arctic are cea mai mare notorietate pe piata de electrocasnice 92,1 %. Clasificate dupa notorietatea produselor, cifrele arata ca pe primul loc se afla fridigerele cu 89,9%, urmeaza masinile de spalat 44,7%, aragazurile 39,8% si televizoarele cu 32,7%.

Arctic face parte din grupul Arelik, unul dintre primii cinci producatori de aparatura electrocasnica din Europa. La 50 de ani de la infiintare, anul 2005 a reprezentat pentru Arelik o crestere rapida, cu produse care au intrat pe pietele a peste 100 de tari din intreaga lume. Pana in anul 2010, Arelik si-a propus sa devina unul dintre cele mai puternice 10 branduri din lume pe segmentul electrocasnice. Compania Arctic a contribuit la rezultatele financiare ale Arelik, care, urmand trend-ul ascendent al grupului, a vandut in anul 2005 peste 8 279 000 de produse electrocasnice, cu 10% mai mult comparativ cu anul 2004.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri