Producatorul de electrocasnice Arctic, parte a grupului turc Arcelik, a inaugurat o noua linie de productie de frigidere la fabrica din Gaesti, in urma unei investitii de 24 milioane euro, care va duce la infiintarea a circa 400 de noi locuri de munca, in urmatorii 5 ani, scrie Mediafax.

Din total, 10,2 milioane euro sunt ajutor de la stat, iar restul fondurile companiei.

"Acest moment marcheaza o noua etapa in dezvoltarea Arctic, pentru ca ne permite sa ne continuam cresterea. In ultimii ani am produs la capacitate maxima. Arctic a avut o performanta constant pozitiva, cu un ritm de crestere mediu de 5% pe an", a declarat directorul general al companiei, Monica Iavorschi.

Prin noua investitie, Arctic si-a extins productia cu 25%, la 2,5 milioane de unitati anual, respectiv congelatoare orizontale si aparate frigorifice verticale sub brandurile Arctic, destinat in principal pietei locale, si Beko, care merge si la export. De altfel, 85% din productia Arctic este destinata exportului.

"Cu aceasta investitie, cota de exporturi va fi si mai mare. Arctic a devenit cea mai mare fabrica de frigidere din Europa. Am creat deja 195 de locuri de munca si vom crea pana la 572 in cinci ani. Statul isi va recupera investitia in mai putin de 5 ani. Din 2002, cand am cumparat Arctic, am investit 108 milioane euro in fabrica din Gaesti", a declarat directorul general al grupului Arcelik, Levent Cakiroglu.

Arctic a incheiat anul trecut cu o cifrã de afaceri de 1,37 miliarde lei, cu 24% mai mare fata de 2011.

Anuntul Arctic vine la doar o zi dupa ce gigantul american Coca-Cola a inaugurat la Ploiesti o investitie similara, de 22 mil. euro, intr-o linie aseptica de productie pentru Cappy Pulpy.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri