Constructorii auto Renault SA şi Geely Automobile Holdings Ltd au anunţat semnarea unui acord de înfiinţare a unei societăţi mixte, deţinute în proporţii egale, care va produce şi furniza motoare termice şi hibride.

Proprietarul Dacia a precizat că noul joint-venture mizează pe o capacitate anuală de producţie de până la cinci milioane de motoare cu combustie internă, hibride şi plug-in hibride. Societatea mixtă va furniza motoare pentru o gamă variată de mărci auto din întreaga lume, inclusiv Volvo Cars, Proton, Nissan şi Mitsubishi Motors. România va face parte din acest proiect comun.

Noua entitate, care ar urma să aibă sediul în Marea Britanie, va avea 19.000 de angajaţi şi va realiza o cifră de afaceri de 15 miliarde de euro. Finalizarea tranzacţiei este aşteptată pentru a doua jumătate a anului, în funcţie de obţinerea aprobărilor autorităţilor de reglementare.

Societatea mixtă va avea două centre operaţionale: Madrid pentru Horse (Renault Group) şi Hangzhou Bay pentru Geely. Consiliul de administraţie va fi compus în proporţii egale din reprezentanţii celor două părţi. Geely, via subsidiara Aurobay Holding, va deţine o participaţie de 33% în noul joint-venture, în timp ce 50% va fi deţinut de Renault iar restul de GHPT Ltd, o altă subsidiară a Geely Holding. Gigantul saudit Aramco evaluează o posibilă investiţie strategică în această nouă companie.

Strategia actuală a Renault pentru a rămâne în cursa electrificării se bazează pe deschiderea capitalului la mai multe din activităţile sale către partenerii externi. Pe lângă Geely în activităţile de motoare termice, Nissan, Mitsubishi şi Qualcomm ar urma să investească în noua entitate Ampere pe care grupul auto francez încearcă să o pună la punct în paralel.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

În primele trei luni ale acestui an, grupul Renault a înregistrat venituri totale de 11,5 miliarde de euro, în creştere cu 29,9% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care a livrat 535.000 de automobile, în urcare cu 14,1% în ritm anual, după patru ani consecutivi de scădere. În cazul mărcii Dacia, vânzările au crescut cu 41%, până la aproape 150.000 de unităţi în Europa, graţie noii identităţi a brandului.

Sursa foto: Dacia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri