Compania CFR arata ca in cazul trenului blocat in Gorj s-au luat masurile necesare pentru remedierea defectiunilor si reluarea in siguranta a circulatiei, "fara incalcarea prevederilor legale", defectiunea fiind provocata de ruperea pantografului locomotivei, din cauza stratului gros de chiciura.

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a solicitat directorilor CNCF CFR si SNTFC CFR Calatori explicații cu privire la trenul de pe ruta Petrosani - Craiova ramas blocat pe camp, marti, in judetul Gorj, aproximativ patru ore, considerand ca situatia este "o consecinta a managementului defectuos", relateaza Mediafax.

Potrivit ministerului Transporturilor, managerii nu au luat masurile necesare in acest caz, incalcand prevederile legale, iar consiliile de administratie, conform legii, nu au intervenit in supravegherea activitatii managerilor pentru a asigura un transport civilizat calatorilor.

Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a aratat joi, intr-un comunicat de presa, ca la interventia de marti 24 decembrie "s-au luat masurile necesare pentru remedierea defectiunilor si reluarea circulatiei feroviare in conditii de siguranta, fara incalcarea prevederilor legale in caz de eveniment/incident feroviar".

Reprezentantii companiei feroviare au precizat ca defectiunea la linia de contact a fost provocata de ruperea pantografului locomotivei care remorca trenul de calatori 2080, intre statiile Targu Jiu - Lunca Budieni - Copacioasa.

"Angajatii SC Electrificare CFR, filiala a CNCF CFR SA, au intervenit pe firul I intre statiile Targu Jiu - Lunca Budieni – Copacioasa pentru remedierea defectiunilor produse la linia de contact dupa ruperea pantografului trenului de calatori. Ruperea pantografului, care a provocat scoaterea accidentala de sub tensiune, s-a produs din cauza stratului gros de chiciura depus pe linia de contact", a precizat sursa citata.
De asemenea, arata reprezentantii companiei CFR SA, echipele feroviare au intervenit la fata locului cu o locomotiva de ajutor pentru retragerea in cea mai apropiata statie a unui tren de marfa ramas fara tensiune tot in zona respectiva, cu drezina pentru asigurarea pantografului la trenul de calatori si cu forta umana pentru remedierea defectiunilor la linia de contact.

Reprezentantii companiei au prezentat etapele interventiei pentru remedierea defectiunii si reluarea circulatiei. Astfel, la ora 06.50 s-a produs scoaterea accidentala de sub tensiune pe distanta Targu Jiu - Gilort (sectia Targu Jiu - Filiasi) din cauza ruperii pantografului locomotivei EA, care remorca trenul de calatori 2080. Mecanicul trenului a solicitat locomotiva de ajutor si echipa de interventie pentru linia de contact. Pe sectia Targu Jiu - Lunca Budieni - Copacioasa au ramas fara tensiune doua trenuri, respectiv trenul de calatori 2080 cu pantograful rupt (pe fir 1 al liniei duble Lunca Budieni - Copacioasa) si trenul de marfa 89318 (pe linia simpla Targu Jiu - Lunca Budieni).

Ulterior, la ora 08.07, a fost indrumata din remiza CFR Calatori - Targu Jiu locomotiva de ajutor diesel DHC 060, iar la ora 09.02, trenul 89318 a fost retras in statia Targu Jiu cu locomotiva de ajutor. Cinci minute mai tarziu, la ora 09.07, a fost indrumata drezina pantograf pentru asigurarea pantografului locomotivei trenului 2080.

La ora 09.38 a fost repus sub tensiune firul 2 pe distanta Copacioasa - Lunca Budieni si s-a reluat circulatia pentru restul trenurilor pe firul 2. Aproape o ora mai tarziu, la 10.41, trenul 2080 a fost retras in Copacioasa, avand o intarziere de 234 de minute, fiind anulat pe restul distantei. Cei 36 de calatori din trenul 2080 au fost preluati, la ora 11.00, cu trenurile 1824 si 2082.

"Mentionam ca toate masurile operative intreprinse de angajatii feroviari au avut ca principal scop in primul rand restabilirea in conditii de siguranta a circulatiei feroviare in zona respectiva prin respectarea instructiilor de lucru in astfel de cazuri si, nu in ultimul rand, reducerea pe cat posibil a timpilor de stationare a trenurilor aflate in graficul de circulatie", a precizat sursa citata.

In urma defecțiunii, trei trenuri de calatori au inregistrat intarzieri totale de 382 de minute, respectiv trenul 2080, care a avut pantograful rupt - 234 minute, trenul 2091 - 101 minute si trenul 2082 - 47 minute.

"CFR SA cere scuze public nu numai celor 36 de calatori din trenul 2080, ci tuturor calatorilor aflati in trenurile care marti, 24 decembrie 2013, din cauza acestui incident feroviar produs de vremea nefavorabila, au ajuns cu intarziere la destinatie si asigura publicul calator ca pentru orice eveniment produs pe caile ferate, conducerea companiei gestioneaza situatia conform instructiilor si prevederilor legale, iar personalul de specialitate depune eforturi sustinute in timpul interventiilor, astfel incat circulatia trenurilor sa fie reluata in primul rand in conditii de siguranta, si nu in ultimul rand, sa reduca pe cat posibil timpul de stationare", au mai aratat reprezentantii companiei.

Acestia s-au referit si la situatia financiara a Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, aratand ca, in contextul in care la ultima rectificare bugetara companiei nu i s-a mai alocat subventia pentru mentenanta si functionare a infrastructurii, prin masurile operationale adoptate, pe termen scurt, de actualul management al companiei (numit in aprilie 2013), s-au achitat toate datoriile la bugetul de stat si la bugetul asigurarilor sociale (somaj, sanatate si CAS), iar compania s-a mentinut pe profit, conform datelor contabile pe primele 11 luni ale acestui an.

"In urma analizei economico-financiare centralizate, rezultatul operational (EBITDA) realizat la 30 noiembrie 2013 este cu 31,2% mai mare (166,1 mil. lei), fata de cel realizat la 31 martie 2013 (126,5 mil. lei). In ceea ce priveste capitolul arierate, acestea s-au redus cu 26,5% fata de cele inregistrate la 31 martie 2013, iar creantele au scazut cu 26,9%, comparativ de cele inregistrate la sfarsitul trimestrului I 2013", potrivit susei citate.

De asemenea, reprezentantii companiei au mentionat ca au fost indeplinite toate cele 37 de conditionalitati scadente in anul 2013, prevazute in Acordul de Imprumut BERD 44.271, semnat de CFR SA si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare.

"Printre initiativele de eficientizare economica adoptate de echipa manageriala pe termen scurt, CFR SA si-a respectat angajamentele asumate in fata institutiilor financiare internationale si s-a incadrat in tintele prevazute pentru acest an in Scrisoarea de Intentie, semnata cu Fondul Monetar International si Memorandumul de Intelegere cu Uniunea Europeana", au adaugat reprezentantii companiei.

Raportul de activitate al CFR SA pe anul 2012, situatia financiara a anului 2012, raportarea contabila aferenta semestrului I 2013 si hotararile AGA 2013 sunt publicate pe ambele site-uri ale CFR SA, atat cel vechi, cat si cel nou aflat in reconstructie, se mai arata in comunicatul citat.

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, arata marti, intr-un comunicat de presa, ca situatia privind trenul InterRegio pe ruta Petrosani - Craiova ramas blocat pe camp, aproximativ patru ore, intre localitatile Lunca Budieni si Copacioasa, judetul Gorj, este "o consecința a managementului defectuos și a lipsei de preocupare" atat a consiliilor de administrație cat și a directorilor CNCF CFR SA si SNTFC CFR Calatori SA.
"Nu este posibil ca timp de patru ore, calatorii sa inghete intr-un tren, in timp ce oamenii cu functii inalte din aceste societați stau bine-mersi la caldura. Modul in care conducerile celor doua companii au tratat aceasta situatie ne arata de fapt calitatea slaba a actului de management. Cei din fruntea companiilor au demonstrat ca sunt mai degraba interesati de salariile consistente decat de calatori. Aceasta atitudine explica de altfel și rezultatele nesatisfacatoare ale CNCF CFR SA si SNTFC CFR Calatori SA", a spus Ramona Manescu, citata in comunicat.

Potrivit ministerului Transporturilor, managerii nu au luat masurile necesare in acest caz, incalcand prevederile legale, iar consiliile de administratie, conform legii, nu au intervenit in supravegherea activitatii managerilor pentru a asigura un transport civilizat calatorilor.

In consecinta, consiliile de administratie trebuie sa ia masuri atat impotriva conducerilor acestor companii, cat si a persoanelor responsabile implicate in acest caz. De asemenea, conform prevederilor legale, membrii consiliilor de administrație raspund in solidar cu directorii pe care i-au numit in funcții pentru prejudiciile cauzate de aceștia", se mai arata in documentul citat.

Trenul InterRegio pe ruta Petrosani - Craiova a ramas blocat pe camp, marti, aproximativ patru ore, intre localitatile Lunca Budieni si Copacioasa, judetul Gorj, din cauza unei defectiuni la locomotiva, calatorii fiind preluati de alte doua garnituri.

"S-a rupt pantograful numarul doi, a cerut ajutor, s-a trimis benzina in curenta pentru remediere si s-a remediat. Trenul a ajuns in halta Lunca Budieni la ora 10.41, cu o intarziere de 234 de minute. Oamenii nu au asteptat in tren, pentru ca i-am urcat in alte doua trenuri. Vorbim de patru -cinci persoane", spuneau atunci reprezentantii Regionalei CFR Craiova.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri