Seful celebrului lant de cafenele Starbucks, Howard Schultz, si-a propus sa stopeze “migratia seismica” observata anul trecut cand un numar imens de consumatori au optat pentru mediul online pentru a cumpara cadouri de sezon, lasand “in suferinta” locatiile fizice, scrie MarketWatch.

Dupa perioada de iarna a anului trecut, Starbucks a afisat vanzari sub asteptari in cazul cafenelelor pe fondul unui trafic in scadere in centrele comerciale. Retailul traditional a experimentat un declin al traficului cu 50% in 2013 fata de perioada din 2010, potrivit datelor ShopperTrak, in timp ce vanzarile in online au crescut cu peste 50%.

In incercarea de a creste traficul din locatiile Starbucks in perioada sarbatorilor, gigantul american va oferi unor consumator, in premiera, sansa de a castiga bauturi gratuite pe o perioada de 30 de ani. “Dupa ce perioada Craciunului a trecut, am inceput imediat sa ne gandim la o strategie noua pentru acest an. Prin urmare, vom profita de sistemul cardurilor de cadouri. Anul trecut am vandut peste un milion de astfel de carduri. De fiecare data cand cumperi sau faci cadou un card Starbucks, alti zece consumatori pot castiga dreptul la bauturi gratuite pe viata”, a explicat Schultz.

Oricine foloseste un astfel de card poate fi castigatorul acestei oferte, concursul desfasurandu-se in perioada 2 decembrie – 25 decembrie.

Starbucks a intrat pe piata din Romania in aprilie 2007, deschizand prima cafenea din Europa Centrala si de Est, ca rezultat al unui joint-venture incheiat cu partenerul sau european, grupul elen Marinopoulos. Grecii au pierdut franciza lantului de cafenele in Romania, actionariatul fiind schimbat la inceputul anului cu un joint venture intre mai multi antreprenori bulgari si compania-mama.

Citeste si:
Coffee 2 Go lanseaza blendul propriu de cafea spre vanzare
Lantul de cafenele Coffee 2...

Starbucks are peste 20.000 de cafenele in 65 de tari si este cunoscuta ca fiind cea mai importanta marca de cafea din lume.

Romanii consuma o jumatate de ceasca de cafea pe zi, cifra care ne plaseaza pe locul 30 la nivel mondial, cu mult in urma unor tari precum Olanda, Finlanda sau Suedia.

Sursa foto: Starbucks, Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Starbuck a ajuns la 28 de cafenele in Bucuresti