Grupul ungar MOL a finalizat preluarea celor 44 de benzinarii detinute de compania rusa Lukoil in Cehia, ca parte a strategiei de extindere in Europa Centrala si de Est. In luna mai MOL a preluat peste 200 de benzinarii din Romania, Cehia si Slovacia de la Eni, relateaza portfolio.hu.

"Acest pas va contribui semnificativ la imbunatatirea pozitie grupului Mol pe piata din Cehia si sprijina intentia noastra de a deveni lider regional in vanzarea de combustibili", se arata intr-un comunicat al companiei. In prezent, grupul din Ungaria opereaza 192 de benzinarii in Cehia, sub marcile Slovanft, Pap Oil si Lukoil, insa compania vrea sa le regrupeze anul viitor sub doar doua branduri puternice, conform Mediafax.

"Vrem sa introducem marca MOL, sub care serviciile noastre sunt cunoscute in Ungaria, Romania, Serbia, Slovenia si Austria, pastrand in acelasi timp marca Pap Oil", a declarat Lars Höglund, vicepresedinte al diviziei de vanzari MOL.

MOL, planuri de extindere

Potrivit MOL, achizitia celor 44 de benzinarii din Cehia ale Lukoil corespunde strategiei de dezvoltare a MOL in Europa Centrala si de Est, sporind prezenta grupului pe piata comertului cu carburanti, in raza de aprovizionare de la rafinariile proprii.

La inceputul lunii august, grupul rus Lukoil a decis sa vanda cele 138 de benzinarii detinute in Cehia, Slovacia si Ungaria, pentru optimizarea operatiunilor in sectorul comertului cu produse petroliere. In luna mai, grupul ungar de petrol si gaze MOL a cumparat de la compania petroliera italiana Eni 208 benzinarii din Romania, Cehia si Slovacia, ajungand prin aceasta tranzactie sa detina aproximativ 2.000 de statii de distributie a carburantilor in 11 tari.

Citeste si:
Grupul MOL achiziționează rețeaua de retail OMV din Slovenia
Grupul MOL achiziționează...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri