Metrorex a deschis luni, 12 noiembrie, depoul si terminalul multimodal Straulesti, proiect care a costat 363 de milioane de lei. Soferii vor plati 1 leu pe ora daca decid sa isi lase autovehiculul in parcarea Straulesti, care face parte din proiect, urmand ca peste sase luni sa fie puse la dispozitie abonamente pentru utilizatori.

Timp de sase luni, soferii au o singura posibilitate de plata a parcarii de la Straulesti: 1 leu pe ora. Apoi, Metrorex va scoate la vanzare un abonament, dupa ce va analiza mai multi factori, printre care si gradul de ocupare al parcarii, estimat la 60% pentru prima luna.

„Incepem exploatarea terminalului multimodal cu un tarif de 1 leu pe ora. Vom analiza si vom scoate spre vanzare si abonamente. De asemenea, aparatele sunt prevazute cu un soft ce permite celui care foloseste transportul cu metroul sa poata scana cartela de metrou si sa obtina un discount. In intervalul de sase luni vom analiza cum vom face acest abonament, iar cealalta facilitate dureaza putin mai mult. Prioritatea este abonamentul”, a explicat Dumitru Sodolescu, directorul general al Metrorex.

Initial, termenul de finalizare al lucrarilor a fost estimat pentru primul trimestru al anului 2018, dar acesta a fost devansat pentru al doilea trimestru, pentru ca lucrarile la sistemul de taxare au intarziat.

„Lucrarile (n.r. la terminalul multimodal) s-au terminat in termen contractual, pe 18 iulie, cu o singura exceptie: sistemul de taxare a venit mai tarziu. Initial, era o alta specificatie tehnica. Am dorit sa avem de ultima generatie. In luna august a fost implementat sistemul de taxare, dupa care au urmat probele de punere in functiune”, a precizat directorul Metrorex.

Constructia Depoului si Terminalului Multimodal Straulesti a fost finantata de la bugetul de stat si a costat aproximativ 363 de milioane de lei cu TVA, inclusiv amenajarile de suprafata.

Terminalul multimodal Straulesti are un regim de inaltime P+3 etaje si are in alcatuirea sa o parcarea pentru 660 de autovehicule, sala de asteptare pentru calatorii transportului public orasenesc si interurban si autogara cu 11 locuri de parcare. Terminalul este dotat cu lifturi de acces in parcarea supraterana precum si cu acces direct catre statia de metrou Straulesti prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare mobile si luminatoare ce ofera lumina naturala.

Depoul Straulesti, capabil sa sustina si trenurile aferente magistralei 6 de metrou, are o suprafata de 11.000 mp si 13 linii, unde pot fi garate sau reparate in acelasi timp 7 trenuri. In cadrul aceluiasi proiect au fost amenajate spatii verzi adiacente drumurilor de acces dar si un teren de sport.
In cadrul depoului au fost prevazute spatiile necesare atelierelor de intretinere a materialului rulant, dormitoare pentru mecanici cu lumina naturala, precum si dotarile si echipamentele tehnice necesare (strung, vinciuri, poduri rulante, canale de revizie, statie de spalare etc.).

Galeria de legatura cuprinde zona de schimbatoare de cale care fac posibile diverse manevre de acces catre fiecare linie a depoului, cum sunt manevrele de intrare si iesire de la liniile de parcare, manevra pentru operatia de spalare sau manevra pentru operatia de strunjire a rotilor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri