Vrem o piata a bunurilor de larg consum functionala si moderna ? Atunci operatorii trebuie sa gaseasca solutii flexibile la problemele create de stat prin reglementari nepotrivite si sa integreze eficient tehnologia digitala – a reiesit din discutiile purtate de profesionistii din FMCG, publicitate si marketing si reprezentanti ai statului la „Reset 2019”, a opta editie a Congresului de Trade Marketing organizat de Piata. Pe scurt, concluziile ar fi urmatoarele:

  • Autoritatile statului – executiva si legislativa – se afla intr-un stadiu avansat de instrainare fata de mediul de afaceri

Guvernul si majoritatea parlamentara legifereaza fara sa inteleaga domeniul pe care il reglementeaza si fara sa se sinchiseasca de consecinte. Nu exista o comunicare reala cu comunitatea de afaceri, ci doar una mimata. Intalnirile cu reprezentanti ai operatorilor economici sunt evitate sistematic prin non raspuns la invitatii.

Operatorii din FMCG si food retail, profesionistii din trade marketing inteleg ca sunt pe cont propriu si cauta solutiile adecvate de adaptare la un mediu de afaceri care este provocator si din cauza schimbarilor bruste de natura legislativa. Un astfel de exemplu, cu impact major asupra companiilor din industria bunruilor de larg consum, este eliminarea marketingului si a publicitatii din lista activitatilor la care se pot folosi zilieri (prevedere din OUG 114/2018), care a luat prin surprindere operatorii dupa ce bugetele si planurile de activitati pe 2019 fusesera deja elaborate. Consecinta principala este ca promoterii din magazine ar trebui angajati cu contract de munca, ceea ce implica alte costuri si alte proceduri.

  • Volumul activarilor in-store care implica factor uman este in scadere masiva

Cvasitotalitatea participantilor la Trade Marketing Congress 2019 s-au exprimat in acest sens. Sunt trei cauze principale: 1) cresterea costurilor cu personalul (cu aproximativ 40%); 2) procedurile de gestionare a unui numar mare de contracte de munca – complicate, greoaie, costisitoare ca timp si energie de lucru; 3) limitarile impuse de lege la angajarea repetata a aceleiasi persoane cu contract de munca pe durata determinata.

Companiile mari care vor mentine activarile in-store cu factor uman recurg la optimizarea costurilor -Ursus opteaza pentru o selectie mult mai judicioasa a locatiilor si a ocaziilor de activare - sau la internalizarea personalului - Cris-Tim si-a creat, anul trecut, propria echipa de merchandising, cu 150 de angajati proprii, si anunta ca reduce investitiile in samplinguri in favoarea celor in campanii dedicate, personalizate pe client, care ofera beneficii adaptate la profilul cumparatorilor .

(P) FMCG & Food Retail: Reset...
Citeste si: (P)FMCG&Food Retail: Reset 2019 in trade marketing ca urmare a OUG 114
  • Tehnologia digitala devine componenta principala in comunicare si in activarea consumatorilor

Restrictionarea folosirii promoterilor este compensata prin intensificarea comunicarii in spatiul digital, prin largirea gamei de canale de comunicare si prin integrarea tehnologiei digitale in activarile la punctul de vanzare. De exemplu, Ursus Breweries foloseste in comunicare aplicatiile pe care consumatorii le utilizeaza frevent, cum sunt Spotify sau Shazam; activarile in-store includ tehnologia VR pentru crearea unei experiente de cumparare deosebite.

Kaufland si-a dezvoltat propria aplicatie de mobil prin integrarea unui card digital de fidelitate cu ajutorul caruia va personaliza promotiile. De altfel, Ursus Breweries a anuntat ca doreste sa utilizeze cardurile de fidelitate ale retailerilor pentru personalizarea promotiilor.

Carrefour creeaza un ecosistem digital in care diverse aplicatii intra in simbioza pentru crearea unei experiente de cumparare speciale: self scan & checkout, plata cu mobilul (integrata in aplicatia Carrefour Pay), plata cu amprenta, Bringo si Gurmandio (aplicatii pentru comanda online de produse, respectiv mancare), supermarket online si marketplace (platforma pentru shopperi, dar si pentru furnizori colaboratori), precum si o noua platforma digitala pentru parteneri (partners.carrefour.ro).

Furnizorii de servicii sustin transformarea digitala a trade marketingului. Instore Power Provider furnizeaza solutia inteligenta Tokinomo (premiata in Marea Britanie) – care detecteaza prezenta shopperului in fata raftului si ii transmite mesajul de brand. Agentia Pastel a scanat pietele internationale si a adus exemple sugestive de activari in-store care se bazeaza pe tehnologia digitala.

Seful MEC Ungaria: In...
Citeste si: Seful MEC Ungaria: In Romania, online-ul este privit mai mult ca...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
(P) #Reset 2019 Ce spun autoritatile despre angajarea promoterilor