Industria alimentara este presata de importuri
Deficitul comercial cu produse agricole si alimentare este hranit de aprecierea leului. Producatorii autohtoni sunt acum concurati si din punctul de vedere al pretului, nu doar al calitatii. Oferta tot mai diversificata a importurilor de produse alimentare ii multumeste pe consumatori, dar le creeaza probleme firmelor romanesti. Daca in cazul lactatelor inca stam bine, importurile nefiind importante din puntctul de vedere valoric, in cazul altor produse ambalate lucrurile au luat amploare. Importurile de conserve de legume, fructe si de peste vin in cantitati tot mai mari.

Carnea de porc in carcasa se afla in topul importurilor in primele doua luni ale acestui an. Dintre evolutiile cele mai spectaculoase mentionam importurile foarte mari de mere, din Polonia, si cartofi, din Serbia. Aceste evolutii influenteaza cifrele de afaceri ale societatilor autohtone. Serele, care se bazeaza pe energie termica, au iesit din joc datorita ieftinirii importurilor si cresterii costurilor.

Doar producatorii cu solarii pot rezista importurilor, insa oricand poate aparea o invazie, asa cum s-a intamplat cu merele si cartofii. Procesatorii, ca sa supravietuiasca, sunt nevoiti uneori sa cumpere din import materia prima, asa cum se intampla in cazul carnii de porc sau a unor legume, care nu se gasesc pe plan intern la calitatea ceruta pentru procesare. Asa ca aprecierea leului loveste in primul rand in furnizorii de materii prime agricole destinate procesarii. Cresterea volumului de alimente procesate arata ca si in cazul produselor finite concurenta se ascute. Producatorii nostri sunt nevoiti sa se apere calcand la maximum pedala eficientei si prin construirea unor marci puternice care sa-i fidelizeze pe consumatori.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri