Bogdan Pandea, CEO al lanțului de cafenele Captain Bean, fondat în urmă cu șase ani în Cluj-Napoca, vrea să se extindă anul acesta cu zece cafenele în sistem de franciză în țară și să aducă în alte orașe „servirea și cafiaua din Ardeal”.

În prezent, Captain Bean deține nouă cafenele în Cluj, dintre care doar una este în sistem franciză. Cu două contracte presemnate în Oradea și București, planul rețelei din Ardeal este să ajungă la 10 cafenele în sistem de franciză, țintind atât orașe mari, cu centre universitare precum Timișoara, Iași sau Sibiu, cât și orașe mici, cu peste 30.000 de locuitori.

„Este important să ajungem la șapte locații deschise, ca să vedem cum funcționăm ca echipă. Este important ca anul acesta să vedem potențialul echipei și să punem și mai bine la punct tot ce înseamnă sistem și strategie. În orașele mari intri cel mai ușor, aici găsești și oameni care să aibă și informațiile antreprenoriale necesare și puterea financiară de a cumpăra o franciză”, a declarat Bogdan Pandea, într-un interviu pentru wall-street.ro.

În ceea ce privește costurile de franciză, taxa de intrare în franciză este de 5.000 de euro și include trainingul și consultanța în materie de locație. Investiția în spațiu este de aproape 1.000 de euro pe metrul pătrat. Taxa de redevență este de 5,5%, iar taxa de marketing este de 3% din cifra de afaceri.

Captain Bean are trei formate: chioșc, locații stradale, unde concureța este mare, iar amplasarea este foarte importantă și puncte în clădiri de birouri, unde publicul este captiv.

Citeste si:
Cum sa faci bani cu o bicicleta si un espressor, la 22 de ani
Coffee Bike in Romania:...

Competiția și clienții mai informați

Când au intrat pe piață cu un coffee bike era anul 2014, iar în Cluj erau doar două-trei cafenele „to go”. Până acum, competiția s-a schimbat, s-a intensificat cu jucători locali, precum Coffee Cup sau Meron și jucători care și-au început afacerea în București și vizează extinderea, precum Coffee 2 Go și 5 To Go.

„Este o competiție foarte mare, cunoștințele pe care le au clienții despre cafea sunt incredibile, iar noi încercăm să le livrăm un produs corect, cu o servire care scoate în față latura umană”, a declarat Pandea.

Și comportamentul consumatorilor s-a schimbat în ultimii ani, de la obișnuința de a bea cafeaua acasă la preferința de a o bea în oraș. „O cheamă Mihaela, are 27 de ani și consumă Captain Flat cu sirop de caramel”, așa descrie Bogdan Pandea clienta cafelei pe care o vinde, pentru că majoritatea clienților sunt de sex feminin, studente sau angajate în corporații, iar cele mai consumate băuturi sunt flat white și caffee latte.

„Businessul a fost gândit ca orientare spre clienți. Mi-am dat seama că oricine poate să facă cafea, să replice o anumită origine, un anumit gust, dar lozul câștigător este la servire și în modul în care te adresezi clientului. O cafea bună din punct de vedere profesional, servită necorespunzător sau cu lipsa de interes poate să creeze reticență, iar clientul nu va mai veni. Însă, cu o servire faină, cum e în Ardeal, poți să păstrezi clientul”, explică Pandea.

Citeste si:
Hunor: Nu mai poţi prosti o ţară cu pericolul maghiar, cu furatul...
Kelemen Hunor: Nu mai poţi...

În cei șase ani de activitate, Bogdan Pandea a încheiat 70 de contracte de angajare și a ajuns, în prezent, la o echipă de 18 de persoane, 14 lucrează în cafenele, iar patru se ocupă de franciză, trainingul angajaților, dezvoltarea produselor și marketing.

În 2019, Captain Bean a avut o cifră de afaceri de 250.000 de euro, profitabilitatea unei locații fiind de 20-25% din cifra de afaceri, generată de amplasarea locației – o locație cu clienți captivi și chirii bune sau una stradală, cu o chirie scumpă, dar cu mult trafic.

Sursa foto: Facebook Captain Bean

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
DAbo Doner: Cum se reorganizează în plină pandemie o franciză 100% românească
Setari Cookie-uri