Pe lângă impactul pe care l-a avut asupra oamenilor, pandemia de coronavirus a produs schimbări și în interiorul mediului de afaceri, foarte mulți operatori economici fiind nevoiți să-și ajusteze modul de lucru pentru a fi în continuare competitivi.

Restricțiile impuse de autorități, dar și incertitudinea generală și-au pus amprenta asupra pieței serviciilor, iar companiile care activează în acest domeniu au trebuit să se adapteze rapid la noua situație, astfel încât să se conformeze cu noile directive și să le ofere în continuare clienților servicii de cea mai înaltă calitate.

În cele ce urmează, vom discuta despre cum s-au schimbat obiceiurile de consum și de plată ale cetățenilor, dar și despre modul în care anumite companii din diferite segmente de activitate s-au adaptat la situația din prezent.

Plățile online au câștigat teren

Modificarea obiceiurilor de plată ale consumatorilor a fost unul dintre primele efecte ale pandemiei de coronavirus din punct de vedere economic. În martie au fost înregistrate cu 70% mai multe plăți cu cardul decât în lunile precedente și este posibil ca această tendință să se mențină și după terminarea pandemiei.

Comenzile online tot mai numeroase, dar și dorința consumatorilor de a evita să intre în contact cu banii fizici au reprezentat principalele motive pentru care plățile cu cardul au căpătat o popularitate atât de mare. Pentru că această metodă de plată ar putea să devină un standard în societatea de zi cu zi, majoritatea operatorilor economici s-au conformat și s-au adaptat la noile obiceiuri ale consumatorilor.

Site-urile de anunțuri au implementat noi proceduri

În condițiile în care interesul oamenilor pentru bunuri mobile și imobile a rămas unul crescut chiar și pe timp de coronavirus, platformele care intermediază schimburile de bunuri dintre cumpărători și vânzători au trebuit să se adapteze pentru a facilita tranzacții sigure între utilizatorii săi.

De exemplu, anumite site-uri de anunțuri auto au înțeles rapid că întregul proces de cumpărare al unui autoturism a suferit modificări în urma izbucnirii pandemiei și au fost nevoite să ia măsuri, atât pentru a se conforma cu prevederile legale, cât și pentru a asigura clienților tranzacții lipsite de riscuri.

Un exemplu excelent de conformare și de receptivitate la contextul actual este Autovit, care, într-o perioadă foarte scurtă, a reușit să implementeze o serie de măsuri eficiente și relevante, având în vedere situația cu care țara noastră se confruntă.

Pentru că pandemia de coronavirus a îngreunat procesul de vânzare a mașinilor, platforma a luat o serie de măsuri pentru vânzătorii persoane fizice, prin care aceștia să își poată vinde mașinile rapid după încheierea stării de urgență.

Platformele de food-ordering au înregistrat creșteri record

Cu toate că pandemia de coronavirus a afectat serios companii din anumite industrii, care au fost nevoite fie să-și restrângă activitatea, fie să-și închidă complet porțile, există și domenii care au avut creșteri substanțiale ale vânzărilor odată cu izbucnirea acestei crize. Printre cele mai privilegiate se numără companiile de food-ordering, care au înregistrat creșteri spectaculoase ale comenzilor livrate, totul în mai puțin de două luni.

Deși nu s-au bucurat de creșteri majore, restaurantele care au reușit rapid să-și adapteze activitatea și să livreze produsele la domiciliul clientului au reușit, și ele, să capitalizeze rapid aceste schimbări de situație. La polul opus se află cafenelele și localurile al căror profil nu este compatibil cu livrările la domiciliu. Aceste afaceri au fost serios afectate de situația de criză și au trebuit să-și suspende activitatea, cel puțin pe durata stării de urgență.

În acest moment, este clar că pandemia de coronavirus a produs schimbări majore, legate atât de interacțiunea clienților cu produsele, cât și de obiceiurile de cumpărare ale acestora. Rămâne de văzut dacă este vorba doar despre o tendință generată de situația de criză din prezent sau despre un fenomen ce va persista și după încheierea sa.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri