Războiul din Ucraina afectează producătorii de mobilă din România, având în vedere că Rusia și Ucraina erau mari exportatori atât de materie primă cât și de produse finite, aspect care nu ocolește nici compania Mobexpert, unul dintre cei mai mari jucători autohtoni din industria de profil.

"Piața de profil a fost oarecum afectată încă dinaintea invaziei din Ucraina, prețurile produselor au crescut foarte, foarte mult în ultimele 8-10 luni, prețul transportului maritim de asemenea a crescut foarte mult, iar pe partea de materie primă Ucraina și Rusia erau furnizori pentru furnizorii noștri" a declarat Adelina Badea pentru wall-street.ro.

Este vorba în special despre fabricile de pal, care se aprovizionau din Ucraina și Rusia cu adezivi și componente foarte utile, în special pentru scaune și pentru zona de office.

A fost afectată încă de anul trecut partea de retail, odată cu majorarea prețurilor și cel mai greu a fost când au introdus certificatul verde, a explicat aceasta, menționând că în acest moment compania stă bine pe partea de stocuri, în special în ce privește produsele finite.

Cât despre refugiații din Ucraina, Adelina Badea a declarat că, încă din primele zile când a început războiul, compania a ajutat refugiații, în special în zonele Iași și Suceava.

Împreună cu partenerii noștri din Iași, eu am trimis sute de saltele, sute de somiere, perne, așternuturi, pilote, în așa fel încât să-i dotăm rapid, a completat aceasta.

Noi, fiind o companie 100% românească, nu am angajat refugiați.

Adelina Badea, CEO Mobexpert

Referitor la activitatea de CSR, CEO-ul Mobexpert a arătat faptul că este o zonă în care compania este destul de discretă.

"Doamna Diana Șucu și domnul Dan Șucu sunt extrem de discreți în ce privește partea de fundație. Noi avem o fundație Mobexpert de peste 10 ani de care dânșii se ocupă, dar le-a plăcut să fie discreți", a arătat Adelina Badea.

Pe de altă parte, am mobilat un pavilion de la Spitalul Fundeni, dar ne-a plăcut să stăm oarecum în umbră, a subliniat aceasta.

Tot pe partea de refugiați, a completat CEO-ul Mobexpert, pe lângă ce s-a făcut la Iași, împreună cu binecunoscutul parteneriat Emag - Bitdefender, acum 3 săptămâni s-au alocat un milion de lei în produse care au fost trimise refugiaților.

Cât privește cifra de afaceri a companiei, Adelina Badea a declarat că Mobexpert a avut o creștere de 15% a cifrei de afaceri în 2021, față de 2020. ”A fost un an bun, în special în primele șase luni, apoi, în a doua parte a anului am simțit că tragem mult ca să reușim să ajungem la ce s-a întâmplat în a doua parte a anului 2020, când a funcționat foarte bine”, a declarat ea.

"Ne dorim să deschidem aproximativ 20 de magazine de mici dimensiuni, cuprinse între 1.000 și 2.000 de metri pătrați, în orașele unde nu suntem prezenți. Anul acesta avem stabilite două deschideri, primul magazin probabil că va fi la Baia Mare", a explicat Adelina Badea.

Nu în ultimul rând, CEO-ul Mobexpert a împărtășit și propria experiență profesională, arătând că, în companie, toți cei care au ajuns în top management au trecut prin pozițiile de consilier de vânzări și consultant de vânzări, inclusiv ea însăși, la momentul angajării.

Cred că este mai greu să te menții CEO decât să devii unul. Este foarte greu să vii în permanență cu proiecte noi și să ai grijă de tot ce este în jur.

Adelina Badea, CEO Mobexpert

Sursa foto: Wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri