Coca-Cola HBC, al doilea producător de băuturi Coca Cola din afara SUA, a anunţat că a ajuns la un acord pentru a prelua Brown-Forman Finland Oy, proprietarul mărcii de votcă Finlandia, de la firma Brown-Forman Netherlands BV pentru 220 milioane de dolari, pe măsură ce îşi extinde afacerile cu băuturi spirtoase premium,

Înfiinţată în 1970, Finlandia este una dintre principalele mărci de votcă din Europa Centrală şi de Est. Finlandia vinde anual 2,7 milioane de lăzi de votcă, fiecare conţinând nouă sticle de câte un litru. Finlandia a fost vândută de Altia către Brown-Forman în mai multe faze care s-au derulat între 2000 şi 2004.

Coca-Cola HBC a precizat că achiziţia va fi realizată prin intermediul subsidiarei CC Beverages Holdings II BV iar finalizarea este aşteptată pentru a doua jumătate a acestui an.

"După ce am fost asociaţi cu distribuirea Finlandia timp de 17 ani pe mai multe pieţe, suntem încântaţi să cumpărăm această oportunitate unică şi relevantă regional care ne va sprijini accelerarea afacerilor pe pieţele noastre", a declarat directorul general de la Coca-Cola HBC, Zoran Bogdanovic.

Coca-Cola HBC este o companie listată la Londra, la care gigantul Coca-Cola deţine o participaţie de aproximativ 21%.

Coca-Cola HBC România, membră a Grupului Coca-Cola Hellenic, este cea mai mare companie din industria băuturilor non-alcoolice din România. Coca-Cola HBC România are sediul social în Voluntari şi deţine trei fabrici de îmbuteliere pe teritoriul ţării, localizate în Ploieşti, Timişoara şi Poiana Negrii.

Sursa foto: Facebook / Finlandia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri