Noua taxă pe cifra de afaceri este, de fapt, o taxă pe investiţii, iar lipsa de transparenţă şi dialog structurat pe măsuri concrete avute în vedere generează impredictibilitate pentru investitorii români şi străini, deopotrivă, avertizează Camera de Comerţ Americană în România (AmCham România).

"Pentru companii, o astfel de taxă este o taxă pe investiţii, nu pe cifra de afaceri, care va fi acoperită prin tăierea investiţiilor. Deşi companiile membre AmCham România au început anul optimiste, cu planuri de extindere şi investiţii atât pe termen scurt, cât şi mediu, diversele ipoteze de lucru vehiculate în spaţiul public, lipsa de transparenţă şi dialog structurat pe măsuri concrete avute în vedere, generează impredictibilitate pentru investitorii români şi străini deopotrivă. Planurile de investiţii sunt momentan sistate-amânate. Dincolo de impactul la nivelul fiecărei afaceri, noua taxă va reduce potenţialul României de a atrage noi investiţii de amploare, cu valoare adăugată mare şi afectează oportunitatea României de a deveni un hub regional pentru localizarea companiilor interesate să participe la reconstrucţia Ucrainei. Preluarea unor măsuri fiscale aplicate în alte jurisdicţii trebuie să ţină cont şi de nivelul de digitalizare şi de capacitatea de colectare a administraţiei. În lipsa unei performanţe la aceste capitole, introducerea unor taxe suplimentare tot asupra celor care plătesc deja, nu face decât să crească dezechilibrele, concurenţa neloială şi frustrarea în rândul bunilor platnici", susţin reprezentanţii AmCham România.

Conform organizaţiei, "pe lângă investiţii, sever afectate de o eventuală taxă pe cifra de afaceri, vor fi şi exporturile, capitol la care oricum România înregistrează dezechilibre majore şi în adâncire".

"Totodată, start-up-urile cu care ne mândrim ca ţară şi pe care le vedem şi ni le dorim să fie viitorii unicorni globali vor fi printre cele mai afectate de o taxă pe cifra de afaceri, subminându-li-se puterea de capitalizare şi eforturile de internaţionalizare. Nu în cele din urmă, deşi conceptual este o taxă aplicată companiilor, taxa pe cifra de afaceri va afecta inevitabil şi consumatorii finali, prin scăderea puterii de cumpărare şi creşterea inflaţiei. În analiza impactului unei companii în România şi în orice ţară, trebuie avută în vedere întreaga amprentă fiscală, adică suma tuturor taxelor şi impozitelor fiscale şi parafiscale plătite, nu doar impozitul pe profit care este doar o parte din poveste", notează sursa citată.

AmCham România subliniază, totodată, nevoia ca orice măsuri de politică fiscal-bugetară să asigure un echilibru între obiectivele de atingere a ţintelor bugetare, echitate şi asigurarea unui climat investiţional predictibil, transparent şi competitiv.

"În numele celor peste 540 de membri, companii americane, internaţionale şi româneşti, urmărim cu atenţie dezbaterile pe marginea schimbărilor de politică fiscală şi rămânem deschişi pentru un dialog de substanţă pentru a transmite decidenţilor impactul măsurilor preconizate asupra economiei reale", se menţionează în comunicat.

Camera de Comerţ Americană în România (AmCham România) este între cele mai reprezentative asociaţii ale comunităţii de afaceri din România, înfiinţată în anul 1993.

În prezent, cele peste 530 de companii americane, internaţionale şi româneşti, membre ale comunităţii AmCham România, fac posibilă implicarea instituţiei în promovarea priorităţilor economice pentru multe domenii de activitate, prin grupuri de lucru specializate, precum: Pieţe de Capital şi Servicii Financiare, Guvernanţă Corporatistă, Concurenţă şi Ajutor de Stat, Energie, Educaţie, Economie Digitală, Fiscalitate, Mediu, Piaţa Muncii, Sănătate, Fonduri Europene, Achiziţii Publice şi Partneriat Public-Privat, Real-Estate şi Turism.

Cifra de afaceri cumulată a membrilor AmCham se ridică la valoarea de 65 miliarde de euro.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri