Polarizarea socială, creșterea fenomenului fake news și pierderea încrederii în autoritate formează topul celor mai mari amenințări pentru companiile europene în 2024, inclusiv din perspectiva comunicării de criză.

Atacurile cibernetice ocupă un loc special în clasament, rămânând cel mai mare risc pentru organizații, estimându-se că infracțiunile cibernetice vor costa economia globală 10,5 trilioane de dolari anual până în 2025. Aceasta este concluzia desprinsă la finalul reuniunii anuale a Crisis Communication Network Europe (CCNE), o asociație europeană de companii independente de consultanță, cu experiență dovedită în prevenirea, gestionarea și comunicarea crizelor.

Pentru companiile din Vestul și cele din Estul Europei există mai multe riscuri comune, dar și câteva diferențe, generate în special de nivelul de dezvoltare economică, dar și de specificul cultural și trendurile regionale. Pe lângă primele patru amenințări din topul clasamentului, scrutinele electorale de anul viitor și intensificarea discursului extremist sunt îngrijorări împărtășite de organizații indiferent din ce regiune a UE provin.

În plus, companiile cu activitate în Europa de Vest semnalează ascensiunea mult prea rapidă a inteligenței artificiale în raport cu cadrul de reglementare rămas în urmă. Din această perspectivă, integrarea gestionării riscurilor și a crizelor cu transformarea digitală este considerată crucială, necesitând coordonarea între diferite departamente și înțelegerea complexității tehnologiei, a datelor și a mediilor de operare.

În contextul în care amenințările atacurilor cibernetice cresc, în rândul companiilor globale s-a creat tendința de a îmbina politicile GRC (Guvernanță, Risc și Conformitate) cu ESG (Mediu, Social și Guvernanță), promovând planificarea scenariilor de criză și capacitățile de testare a ipotezelor care iau în considerare atât factorii de risc, cât și aspectele de sustenabilitate.
Un specific al companiilor est-europene este impredictibilitatea fiscală și riscurile mai mari de contagiune în urma războiului din Ucraina.

„În privința previziunilor pentru România, de remarcat este faptul că anul viitor va fi unul extrem de dinamic din perspectivă politică, fiind primul an în care România are alegeri pe toate fronturile. În acest context, mesajele populiste și intoxicările mediatice, cu efect inclusiv în ceea ce ține de predictibilitatea fiscală, vor pune companiile în situații problematice, putând genera ușor crize de comunicare”, a declarat Ana Maria Gardiner, Managing Partner Lighthouse PR.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri