În ultimii ani, stimulați de mediul concurențial, precum și de faptul că în România sunt, totuși, mai mulți bani decât în urmă cu 10 ani, antreprenorii români tineri au tot mai mult curaj să intre în competiție cu brandurile consacrate din vest. Este și cazul unui tânăr de 34 de ani din Popești-Leordeni, care vrea să devină o competiție serioasă pentru nimeni altcineva decât brandul de drogherii dm.

Andrei Cuibari a explicat pentru wall-street.ro că face acest lucru de 10 ani, în momentul de față administrând magazinele Slei, specializate în produse de îngrijire personală, cosmetice și pentru îngrijirea casei.

Slei vine de la sport-leisure. Brandul în sine a fost creat în 2018, în momentul acela eu având un business, pe care încă îl mai am, de producție publicitară. Iar în 2019, toamna, la masă împreună cu niște prieteni, ne-am gândit să facem pachete de curățenie pentru a fi livrate. Pachetul respectiv urmând să conțină de la pastă de dinți la periuță de dinți etc.

Andrei Cuibari, fondator Slei

Antreprenorul spune că în acest moment există trei magazine Slei în Popești Leordeni și un magazin deschis de trei luni în Târgu Neamț.

Despre deschiderea respectivă, de altfel, acesta explică că ceea ce s-a întâmplat acolo a fost "enorm", în condițiile în care este vorba despre un magazin de 100 de metri pătrați care a avut vânzări de 15.000 de euro în prima zi, vânzări care s-au și menținut ulterior.

De asemenea, Andrei Cuibari dezvăluie faptul că în luna martie urmează să deschidă un magazin și la Iași, aproape de gară, în privința căruia speră ca oamenii de acolo să fie receptivi.

În momentul de față nu vrem să targetăm zona de mall, probabil o să ajungem și acolo, dar ne interesează mai mult orașele mici, între 10.000 și 30.000 de locuitori, dar și orașele mari.

Andrei Cuibari, fondator Slei

Cât despre suprafața magazinelor, antreprenorul spune că media este între 80 de metri pătrați și 270 de metri pătrați, per total existând undeva la 700 de metri pătrați în toate magazinele.

Acesta menționează că valoarea investiției inițiale a primului magazin a fost undeva la 50.000 de euro pentru o suprafață de 100 de metri pătrați, dar, specifică el, vorbim despre 50.000 de euro în anul 2020, ceea ce ar însemna cam 100.000 de euro la valoarea de astăzi.

O parte dintre produse le luăm direct de la producători, iar altă parte de la distribuitori. Undeva la 15% dintre produse sunt românești și căutăm în continuare, dar căutăm producători care să știe ce înseamnă un cod de bare, să știe ce înseamnă calitatea, dar și ce înseamnă marketingul.

Andrei Cuibari, fondator Slei

Totodată, antreprenorul spune că competitorii direcți ai afacerii nu sunt hipermarketurile, ci magazinele dm, pentru că ei au același tip de produse, fără partea de food.

Andrei Cuibari povestește și faptul că afacerea a avut și magazin online, lucru care însă nu a ajutat foarte mult, probabil și din cauza războiului, a fluctuației de scumpiri, dar și a competiției puternice, cum ar fi spre exemplu eMAG.

În momentul de față, însă, acesta spune că se gândește să redeschidă magazinul online, urmând să livreze la nivel național prin intermediul curierilor.

În același timp, fondatorul Slei explică faptul că strategia de anul acesta a afacerii este să deschidă câte un magazin în fiecare lună, în diferite zone ale țării, urmând să ajungă undeva la 20 de magazine.

Cât privește produsele proprii, Andrei Cuibari mai spune că în următoarea perioadă echipa Slei va scoate un detergent, brand propriu, denumit "Hop în țoale", practic un detergent lichid, însoțit de un balsam, care va costa undeva între 50 și 60 de lei pentru o cantitate de 5 litri.

Acesta este în același timp însă și unul dintre puținii antreprenori care vede cu ochi buni măsurile fiscale ale lui Marcel Ciolacu.

Era de așteptat că trebuie să fie o schimbare, iar schimbarea a venit, iar eu o văd în sensul bun cumva, pentru că anumite companii vor fi eliminate, într-adevăr, dar vor fi eliminate companiile care nu au înțeles schimbarea. Nu e o perioadă ușoară, dar totuși e benefică, pentru că se va cerne competiția neloială.

Andrei Cuibari, fondator Slei

Nu în ultimul rând, în ce privește performanța financiară a afacerii, fondatorul Slei spune că anul trecut compania a încheiat cu o cifră de afaceri în jur de 1 milion de euro, pe care anul acesta speră să o dubleze, ba chiar să o tripleze.

Sursa foto: Slei / wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri