Producatorul de carne de pasare si produse din carne Agricola Bacau a inaugurat vineri o unitate specializata pentru incubarea oualor iar, in perioada urmatoare va deschide un magzin la Botosani si o fabrica de salamuri crude in Bacau, investitiile ridicandu-se la circa cinci milioane euro.
Potrivit unui comunicat de presa, unitatea specializata pentru incubarea oualor a fost realizata prin cofinantare SAPARD, investitia ridicandu-se la 1,6 milioane euro. Unitatea are o capacitate anuala de 10,5 milioane oua si va produce circa noua milioane pui de o zi pe an.

"Punerea in functiune a Statiei de incubatie Girleni va asigura obtinerea in plus a circa 1 milion pui de o zi anual din aceeasi cantitate de oua introduse in incubatie, ca urmare a cresterii performantelor tehnice si eficientei activitatii de incubatie. Aceasta productie suplimentara va genera in final o cantitate suplimentara de peste 2000 tone carne in viu pentru abatorizare", se mentioneaza in comunicat.

Pana acum, Agricola Bacau dispunea de o capacitate totala de incubatie de 19 milioane oua/an, care realiza circa 15 milioane pui de o zi folositi in principal pentru crestere in fermele proprii si, intr-o mai mica masura, pentru alti crescatori de pui pentru carne. Activitatea s-a desfasurat in cadrul a doua statii de incubatie, una dintre acestea urmand a fi dezafectata din motive de eficienta.

Potrivit datelor companiei, in data de 20 decembrie anul in curs, Agricola Bacau va inaugura o fabrica de salamuri crude, Salbac Dry Salami SA, in fabrica de salamuri crude-uscate de la fostul Carbac, investitia ridicandu-se la 3,5 milioane de euro.

De asemenea, potrivit informatiilor furnizate de companie, Agricola Bacau va deschide sambata cel de-al 27-lea magazin de producator la Botosani, investitia depasind 60.000 de euro.Unitatea este structurata in sistem autoservire, amenajata pe o suprafata de 300 mp si va comercializa, in medie, 9.000 de articole.

Agricola International dispune de o retea proprie de retail, formata din 27 de magazine in Bacau, Bucuresti, Neamt, Iasi, Galati, Buzau si Botosani. Impreuna, cele 27 de magazine dispun de o suprafata totala de vanzare de circa 2.200 mp. In sistem autoservire sunt amenajate 19 magazine Agricola Bacau, fiecare dintre acestea comercializand in medie 7.000 de articole.

Agricola Bacau a fost infiintata in 1992 si a inceput cu producerea nutreturilor concentrate, cresterea pasarilor si animalelor si continuand cu abatorizarea, procesarea si comercializarea carnii, produselor din carne si oualor pe piata interna si la export. Societatea este liderul pietii romanesti a carnii de pui si produselor din carne si detine o cota de 16 % din productia de carne de pasare realizata de unitatile specializate din Romania, respectiv o cota de piata de aproape 10% si o notorietate asistata de 78% in randul consumatorilor.

Sub marca Agricola Bacau se comercializeaza 100 tone de carne si produse din carne si peste 300 de mii de oua in fiecare zi. Cifra de afaceri estimata pentru anul 2007 de firmele din Grupul Agricola Bacau este de aproape 350 milioane lei (peste 110 milioane euro), din care 260 milioane lei (75 milioane euro) de catre Agricola International.

Potrivit comunicatului de presa, 35% dintre produsele Agricola Bacau sunt comercializate prin retelele internationale de tip cash & carry, hypermarket si supermarket (Metro, Selgros, Carrefour, Billa, Cora etc), 25 % prin distributie directa prin forta proprie de vanzari, 10 % prin reteaua proprie de magazine Agricola Bacau, 20 % prin distributie indirecta prin distribuitori specializati si 10 % pe pietele externe.
Agricola Bacau este un grup de firme format din Agricola International, Comcereal, Aicbac, Europrod, Conagra, Agriconstruct si Bac Print.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri