Carpatcement Holding, parte a grupului german HeidelbergCement, estimeaza, pana la sfarsitul anului in curs, o majorare a cifrei de afaceri de aproximativ 20%, pana la peste 380 de milioane de euro. Cresterea va fi mai moderata decat anul trecut, datorita capacitatilor limitate de productie a fabricilor existente, fiind alimentata in special de sectorul non-rezidential si proiectele de infrastructura.
“Ne asteptam la o crestere de 20%. Este mai moderata nu pentru ca nu ar exista cerere, ci pentru ca nu putem produce mai mult in prezent. Nu poti sa cresti trei ani la rand cu 30%”, a declarat Mihai Rohan (foto), general manager al grupului Carpatcement.

Anul trecut, grupul inregistrase o cifra de afaceri consolidata de 363 de milioane de euro, cu 31% mai mare decat in 2006, cand suma atinsa a fost de 278 de milioane de euro.

Tinand cont de evolutia pietei cimentului din ultimii doi ani si de avansul consumului de ciment cu 15-20% anual, grupul si-a bugetat investitii de 150 de milioane de euro pentru modernizarea unitatilor si dublarea capacitatilor de productie, pana la finele anului 2011. Productia celor trei fabrici de ciment din Bicaz, Deva si Fieni ar putea creste anual cu un milion de tone de ciment, in prezent fiind de 3,5 milioane de tone de ciment pe an.

“Investitiile pe care le vom derula se vor finaliza anul viitor. Vorbim de un surplus de 600.000-800.000 de tone anual si, incepand cu 2010, se va ajunge la un milion de tone”, a explicat Rohan, adaugand ca aceste investitii sunt necesare pentru a acoperi nevoile pietei.

In prezent, grupul Carpatcement importa anual 100.000 de tone de ciment si 50.000 de tone de clincher, urmand ca anul viitor sa dubleze importurile. “Vom continua importurile pentru cel putin urmatorii trei ani. Cererea va fi mereu mai mare decat oferta”, a spus directorul general al grupului.

O alta varianta pe care o iau in calcul reprezentatii Carpatcement este o posibila investitie intr-o noua unitate de productie a cimentului, adaugand ca “se iau in calcul ambele posibilitati, modernizari si construirea unei fabrici noi”. Rohan a apreciat “destul de posibila” varianta unui greenfield.

Pentru anul 2008, grupul intentioneaza sa investeasca in Romania un buget total de peste 60 de milioane de euro pentru diviziile de ciment, agregate si betoane. Carpatcement va investi in repunerea in functiune a celei de-a doua linii de productie de clincher de la Bicaz, construcia unui siloz de clincher cu o capacitate de 90.000 tone, construirea unei mori de ciment la Fieni si modernizarea unei mori de ciment la Deva. Carpat Beton si-a propus construirea a trei statii noi de betoane, iar Carpat Agregate va continua programul de modernizare a carierelor si balastierelor in vederea cresterii capacitatilor de productie.

Anul trecut, investitiile totale pentru cele trei divizii au fost de aproximativ 40 de milioane de euro. Din 1998 si pana in prezent, grupul germamn HeidelbergCement a investit in Romania peste 350 de milioane de euro, investitiile in protectia mediului insumand 25 de milioane de euro.

HeidelbergCement, lider mondial pe piata de agregate si unul din cei mai importanti jucatori in domeniul cimentului si betonului, are peste 70.000 de angajati in intreaga lume in 2.800 de locatii pe patru continente. Pentru 2008, grupul se astepta la incasari de 15 miliarde de euro, in primul semestru realizand 7 miliarde de euro, o crestere de peste 60% fata de anul trecut, datorata avansului inregistrat de afacerile din regiunea est-europeana.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri