Ursus Breweries, unul din cei mai importanti producatori interni de bere, a raportat pentru anul financiar aprilie 2008-martie 2009 un avans al cifrei de afaceri de 27% si o crestere a cotei de piata de 4,6%, pana la 29%. Finalizarea procesului de relocarea a productiei din fabrica Bere Azuga, preluata de companie in luna ianuarie a acestui an si relansarea la nivel national a acestei marci pe segmentul economic sunt cateva din principalele planuri ale Ursus Breweries pentru 2009.
Rezultatele financiare se datoreaza unui portofoliu de marci solid, unei bune distributii si mercantizari in segmentul retail, respectiv cresterii disponibilitatii ambalajelor de tip PET si doza, potrivit lui Stephan Maria Weber (foto), presedintele Ursus Breweries. In anul 2007, compania a raportat o cifra de afaceri de aproximativ 278 mil. euro (928.698.215 lei), potrivit datelor furnizate de Ministerul Finantelor.

“Piata berii din Romania a crescut in 2008 cu 3%, avansul cel mai mare fiind inregistrat in prima jumatate a anului. Incepand cu luna octombrie, din cauza climatului economic nefavorabil, piata a raportat o scadere de 4-5%”, explica presedintele Ursus Breweries.

Potrivit datelor furnizate de companie, capacitatea totala de productie a crescut in anul financiar incheiat in martie 2009 la 7 milioane de hectolitri, in timp ce venitul pe hectolitru s-a majorat la 8%. Volumul de bere vandute in perioada mentionata a crescut cu 18%, la 6 mil. hectolitri. Cel mai mare avans al volumelor, 27%, a fost inregistrat de brandul Timisoreana, care detine in prezent o cota de 15% din totalul pietei.

De asemenea, Ursus detine o cota de piata de 36% pe segmentul premium, in timp ce Peroni Nastro Azzurro a raportat o crestere de 60% in volum. Peroni Nastro Azzurro detine o cota de piata sub 1%, conform Ursus Breweries.

Fabrica de bere de la Azuga ar putea fi inchisa definitiv. Productia, relocata in celelalte fabrici Ursus

In luna ianuarie, Ursus Breweries a achizitionat 71% din actiunile Bere Azuga de pe piata Rasdaq, valoarea tranzactiei fiind de 7,15 milioane euro.

Luna aceasta productia in fabrica de la Azuga a fost oprita, o discutie finala cu privire la viitorul fabricii si posibilitatea inchiderii definitive urmand sa aiba loc in cadrul Adunarii Generale convocata la mijlocul lunii iunie.

“Situatia actuala a berariei Azuga este insuficienta pentru viitoarea dezvoltare a brandului, standardele tehnice sunt sub cele ale Ursus Breweries, iar capacitatea de productie este mica si fara posibilitatea de crestere in viitor, astfel incat sa sustina extinderea la nivel national. De asemenea, exista posibilitati limitate de investitie in contextul actual”, explica Stephan Maria Weber.

Fabrica de la Azuga avea aproximativ 170-180 de angajati si o capacitate de productie de 200.000 de hectolitri. Angajatii au intrat in somaj tehnic, fiind demarate discutiile cu sindicatele. Potrivit presedintelui Ursus Breweries, angajatii vor primi finantare pentru servicii de recalificare si pachete compensatorii, constand in 10-20 de salarii, oferite in functie de vechime.

Productia berii Azuga va avea loc in toate cele patru fabrici Ursus-Timisoara, Buzau, Cluj-Napoca si Brasov.

In ceea ce priveste viitorul liniei de productie de apa din cadrul fabricii de la Azuga, Stephan Maria Weber a precizat ca exista inca discutii in legatura cu acest subiect, subliniind totusi ca afacerea de baza a Ursus Breweries consta in producerea berii. “A construi branduri importante atat pe apa, cat si pe bere, necesita costuri importante. Nu suntem interesati in afacerile non-bere”, precizeaza oficialul Ursus Breweries.

Compania Bere Azuga are o cota de piata estimata la 0,6% si detine marcile de bere Azuga si Valea Prahovei. Bere Azuga a avut, la finele anului 2008, pierderi in valoare de circa 9,6 milioane de lei si o cifra de afaceri de 28,5 milioane lei, in crestere cu 4% fata de anul anterior, dar cu 53% mai mica fata de cea prognozata.

O noua identitate vizuala pentru berea Azuga: Paharul de vorba

Ursus Breweries a inceput distributia berii Azuga, produsul fiind disponibil pe piata incepand cu aceasta saptamana.

Produsul beneficiaza de o noua identitate de marca si design de ambalaj, ambele elemente fiind construite in jurul istoriei marcii de bere Azuga.

“Vom pastra reteta berii Azuga. Investitia in media pentru sustinerea pozitionarii este semnificativa si se apropie ca valoare de bugetul alocat relansarii marcii Stejar de anul trecut. Vrem sa transformam aceasta marca din una locala intr-una nationala si in aceeasi masura sa devina un simbol al orasului”, spune Stephan Maria Weber.

Brandul Azuga va beneficia de o campanie de comunicare, realizata de agentia Gavrila&Asociatii, care va fi declinata pe TV, radio, print, canale off-premise si on-premise.

Berea Azuga va completa portofoliul companiei pe segmentul economic, in cadrul caruia mai sunt prezente branduri precum Ciucas, Noroc, Burger, Bucegi. Segmentul economic detine aproximativ 35% din piata locala de bere.

Cum va arata 2009 pe piata berii

Dupa mai multi ani de crestere accelerata se asteapta ca in acest an piata romaneasca de bere sa stagneze sau sa raporteze o crestere de o singura cifra.

“Piata berii va stagna in 2009, exista si un risca de scadere, iar primul trimestru din acest an a aratat un usor declin si ca urmare a vremii nefavorabile. De asemenea, concurenta se va intensifica ca urmare a aparitiei de noi jucatori pe piata. Scaderea puterii de cumparare a consumatorilor va aduce presiune asupra afacerilor”, considera Stephan Maria Weber.

Ursus Breweries, subsidiara a SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producatori de bere din Romania. Compania are sediul central in Bucuresti si detine 4 fabrici de bere in Cluj-Napoca, Timisoara, Buzau si Brasov, avand peste 1.500 de angajati. Marcile Ursus Breweries sunt: Peroni Nastro Azzurro, URSUS, Redd’s, Timisoreana, Stejar, Ciucas si Pilsner Urquell.

SABMiller plc este una dintre cele mai mari companii de bere din lume, cu participatii in societati producatoare de bere sau acorduri de distributie pe 6 continente. Marcile grupului includ beri premium internationale, cum ar fi Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro si Pilsner Urquell, precum si o gama de marci locale, precum Aguila, Castle, Miller Lite, Snow si Tyskie. In afara SUA, SABMiller plc este, de asemenea, una dintre cele mai mari companii din lume care imbuteliaza produse Coca-Cola.

In exercitiul financiar incheiat la 31 martie 2009, grupul a raportat un profit ajustat inainte de impozitare de 4,129 milioane de dolari si venituri de 25,302 mil. dolari. SABMiller este cotata la bursele de valori din Londra si Johannesburg.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri