Investigatiile privesc posibile intelegeri anticoncurentiale intre comercianti si furnizorii acestora, referitoare la stabilirea preturilor de vanzare sau de revanzare.
Activitatea desfasurata de catre aceste societati reprezinta aproximativ 40% din valoarea totala a comertului modern alimentar romanesc.
“Concurenta prin pret este cel mai important element de manifestare a unei economii de piata libere. Orice forma de restrangere sau impiedicare a concurentei prin pret reprezinta o abatere de la principiul libertatii de manifestare a agentilor economici pe piata si produce o grava afectare a intereselor consumatorilor finali. In situatia in care aceste practici vor fi confirmate, Consiliul Concurentei va sanctiona corespunzator companiile vinovate, iar respectivele comportamente vor fi interzise pe piata”, a declarat Bogdan M. Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.
Consiliul Concurentei poate sanctiona companiile care incalca legislatia in domeniul concurentei cu amenzi de pana la 10% din cifra de afaceri a acestora. Cu toate acestea, companiile care coopereaza cu autoritatea de concurenta, in cadrul programului de clementa, pot obtine imunitate la amenda sau reduceri substantiale ale amenzilor.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: