Mihai David, directorul general al Hidrolectrica, cel mai mare producator de energie electrica din Romania, spune ca incepand cu 1 ianuarie va negocia pretul de vanzare a energiei pornind de la un minim de 44 de euro pe MWh, adica dublul tarifului perceput in prezent.
"Am negociat preturile in crestere in perioada 1 august - 31 decembrie, dar de la 1 ianuarie 2010 piata se va schimba complet, pentru ca se modifica structura de cost", a spus directorul general al Hidroelectrica, prezent la Black Sea Energy and Economic Forum.

Seful producatorului de energie electrica a mai spus ca in prezent costul de productie este de circa 20 de euro/MWh, energia rezultata fiind vanduta catre furnizorii traditionali la un tarif mediu de 25 de euro/MWh. "Vom pastra aceleasi cantitati, insa la un alt pret", a subliniat seful Hidroelectrica, adaugand ca spera sa incheie anul acesta pe profit.

Majorarea preturilor vine pe fondul schimbarilor care vor avea loc in sectorul energetic. Ministrul Ecomiei a propus infiintarea a doua mari companii energetice, formate din cele existente. In componenta primei societati vor intra: Complexurile Energetice din Oltenia (Turceni, Rovinari si Craiova), cele doua unitati ale centralei de la Cernavoda (apartinand Nuclearelectrica), Societatea Nationala a Lignitului Oltenia (SNLO), o parte din Electrica si doua sucursale ale Hidroelectrica, SH Valcea si SH Slatina.

Cea de-a doua companie va cuprinde ELCEN, CTE Deva şi Paroseni (apartinand Termoelectrica), Portile de Fier si restul sucursalelor Hidroelectrica (adica sucursalele Sebes, Buzau, Targu Jiu, Caransebes, Hateg, Arges, Cluj, Bistrita, Sibiu), Compania Nationala a Huilei (CNH), Romgaz si cealalta parte a Electrica.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri