Este cunoscut faptul că mulți români care au contracte de energie cu Hidroelectrica primesc facturile cu întârzieri ce ajung, în unele cazuri, și la 6 luni. Bogdan Badea, directorul general Hidroelectrica, a vorbit și despre acest aspect în conferința dedicată IPO-ului companiei de energie.

Hidroelectrica a intrat în 2021 pe piața de furnizare, iar anul acesta a ajuns la jumătate de milion de clienți. Compania a implementat anul trecut în decembrie un nou sistem de facturare, iar unii clienți, nu toți, nu au mai primit facturi de jumătate de an.

Șeful Hidroelectrica „promite” că situația se va rezolva în curând, iar lucrurile vor ajunge pe „un făgaș normal”.

„În ceea ce privește facturile pe care clienții le așteaptă, probabil în 1-2 luni lucrurile vor intra pe un făgaș normal. Foarte curând vom ajunge cu facturile la zi. Doar săptămâna aceasta am trimis peste 1 milion de facturi către clienți”, precizează Bogdan Badea, directorul general al Hidroelectrica.

Consumatorii nu trebuie să plătească pe loc facturile de energie trimise cu întârziere

Ce pot face consumatorii care au primit facturile cu întârziere? Din fericire, nu trebuie să le plătească pe toate deodată. Potrivit noului regulament de furnizare, ”când furnizorul emite cu întârziere facturile, automat trebuie să le ofere clienților posibilitatea plății eșalonate”, potrivit fostului vicepreședinte ANRE, Zoltan Nagy-Bege.

Mai concret, furnizorul are obligaţia să eşaloneze la plată sumele datorate de către client, în cazul emiterii facturii cu întârziere, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare.

Și trecerea la noul format unic și – cel puțin teoretic – simplificat al facturilor de energie, de la 1 aprilie 2023, are un impact semnificativ asupra furnizorilor. ”Anexa 2 duce la creșterea facturii de la 3-4 pagini la 6 până la 8 pagini”, potrivit lui Laurențiu Urluescu, președintele Asociației Furnizorilor de Energie Electrică din România.

”În această anexă sunt și câteva obligații ale furnizorului de a atașa la factură câteva «OZN-uri» care și nouă ne sunt greu de de înțeles. De exemplu, «date detaliate în funcție de ora utilizării pentru orice zi, săptămână, lună și an». Vă dați seama ce volum de date ar fi acolo. Sunt curios cum o să le gestionați pe factură, mai ales în cazul consumatorilor care primesc factura în format hârtie.”

Sursa foto: shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri