Angajatii de la stat care vorbesc la telefon peste 60% din timpul de lucru, respectiv trei zile pe saptamana, sunt mai bine clasati in grilele de evaluare a bugetarilor ale Ministerului Muncii decat bugetarii expusi la riscuri recunoscute de dezvoltare a unei boli profesionale pe termen lung.
Ministerul Muncii claseaza, astfel, angajatii care lucreaza la stat pe pozitii de call-center pe pozitia a doua in categoria de risc a bolilor profesionale, dupa bugetarii care au o "expunere frecventa si neprotejata la elemente, umiditate, materiale murdare sau condi'ii anormal de incomode sau climat incomod la locul de munca".

Angajatii care "trebuie sa poarte ma multe echipamente si elemente vestimentare de protectie care sunt incomode, si/sau sa adopte o postura de lucru care este incomoda temporar, in cadrul activitatii normale, sau care necesita petrecerea a peste 60% din timpul lucru la telefon (un total de 3 zile/saptamana)" sunt inclusi la categoria M, treapta superioara, din punct de vedere al conditiilor de munca (protectia muncii, riscuri, deplasari), se arata intr-un document de lucru al Ministerului muncii, privind modificarile aduse Legii unitare a salarizarii, obtinut de NewsIn.

Pe cea de-a treia pozitie, din punct de vedere al riscului profesional, urmeaza salariatii a caror "expunere sporita la niveluri sporite de risc pentru sine sau pentru altii, in situatii in care exista si un risc de imbolnavire grava". Aceasta categorie "poate implica si deplasari in interesul serviciului pentru perioade mai mari de 60% din timpul de lucru saptamanal (cel putin 3 zile/saptamana)".

Salariatii de la stat cu o "expunere regulata la conditii de lucru care cauzeaza probleme fizice temporare sau care implica lucrul intr-un climat de natura sa creeze afectiuni fizice temporare si/sau manipularea unor materiale murdare, umede sau periculoase", se situeaza pe treapta a patra in grila elaborata de Ministerul Muncii, in timp ce bugetarii care "trebuie sa poarte mai multe echipamente sau elemente vestimentare de protectie incomode si sa adopte in mod regulat o postura temporara de lucru care creeaza discomfort, sau trebuie sa petreaca pana la 40% din saptamana de lucru la telefon (doua zile/saptamana)", sunt coborati pe treapta a cincea din punct de vedere al conditiilor de lucru.

Angajatii care sunt expusi regulat la "riscuri care prezinta un pericol imediat pentru sine si pentru ceilalti sau expunere la situatii in care exista un risc recunoscut de dezvoltare a unei boli profesionale pe termen lung" au fost situati pe pozitia a sasea in ce priveste evaluarea posturilor din punct de vedere al riscurilor, cu doua trepte mai sus fata de salariatii care vorbesc la telefon 20% din timpul de lucru, o zi pe saptamana.

"Conditiile de lucru se refera la masura/frecventa cu care detinatorul postului respectiv este in mod normal expus la diverse conditii oneroase sau anormale de lucru in cadrul muncii pe care o desfasoara", se mai arata in documentul elaborat de Ministerul Muncii ce priveste criteriile de evaluare a posturilor din sistemul bugetar.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri