Retailul modern, reprezentat de hipermarketuri, magazine de tip discount, cash&carry si supermarketuri, dar si magazine de proximitate, va ajunge in 2015 la o cota de piata de 54% din consumul total de produse de larga folosinta, fata de 45% in prezent, estimeaza compania de cercetare a pietei GfK.

Cea mai importanta forma de comert este reprezentata in continuare de magazinele traditionale, desi pana in 2015 GfK estimeaza o reducere a cotei de piata a acestor tipuri de unitati de la 41% la 40%, scrie Mediafax. Concomitent, compania prognozeaza o majorare a cotei de piata a hipermarketurilor de la 21% in prezent la 26% si a magazinelor de tip discount de la 10% la 16% pana in 2015.

Supermarketurile vor avea o cota de piata de 11% in 2015 fata de 12% in 2010, iar magazinele cash-carry isi vor reduce ponderea la 1%, de la 2% in prezent.

"Hipermarketurile si magazinele de tip discount isi vor pastra ritumul de crestere si in anii urmatori. De asemenea, magazinele de proximitate si cele traditionale vor ramane formele principale de comert si in 2015", a declarat, marti, Diana Toma, head of client service consumer tracking GfK Romania.

Potrivit datelor GfK, pe fondul crizei, produsele de baza au fost cele mai putin afectate de reducerea cheltuielilor. Astfel in 2010 cheltuielile cu produsele alimentare esentiale au fost reduse cu 3,2%, in timp ce pentru produsele alimentare neesentiale au fost alocati cu 5,2% mai putini bani fata de 2009. Totodata, cele mai mari reduceri de cheltuieli au fost inregistrate in cazul produselor nealimentare neesentiale - 9,2%.

De asemenea, marcile private au castigat din cota de piata, in detrimentul brandurilor renumite, ajungand la o cota de piata de aproape 7% din totalul bunurilor de consum, in luna septembrie, de la 4,2%, la inceputul acestui an. In Europa media este de 15%.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Ce si cat cumpara romanii? Ce produse castiga teren