Comertul modern domina in continuare piata de bunuri de larg consum si se distanteaza din ce in ce mai mult de cel traditional. Formatele moderne au atins o cota de piata cumulata de peste 58%, cu doua puncte procentuale mai mult decat in primele 9 luni din 2016, potrivit studiului realizat de GfK Romania

Frecventa de cumparare se muta din comertul traditional in cel modern. Hypermarketurile continua sa fie cel mai important canal pentru aceasta industrie, dar stagneaza din punctul de vedere al cotei de piata comparativ cu anul trecut, asa cum se intampla si cu supermarketurile. In schimb, magazinele de proximitate raman vedetele comertului modern, castigand noi cumparatori ca urmare a ritmului de expansiune ridicat. Si magazinele de tip discount se dezvolta semnificativ - aproape trei sferturi dintre romani au cumparat cel putin o data bunuri de larg consum din acest format in primele 9 luni din 2017.

GfK Romania: Produsele pentru ingrijirea casei, cel mai accelerat ritm de crestere

Produsele pentru ingrijirea casei au avut, in primele noua luni din 2017, cel mai accelerat ritm de crestere din perspectiva valorii bunurilor comercializare (9,9%). Din punct de vedere al cotei de piata a principalelor categorii de bunuri de larg consum, cea mai mare pondere o detin alimentele, atat cele proaspete (fructe, legume, carne, lactate etc.), cat si cele ambalate. Impreuna, cele doua categorii – alimente proaspete si ambalate – detin o cota de piata de 65%. In randul alimentelor proaspete, cea mai mare dinamica au avut-o lactatele, iar dintre acestea cel mai mult au crescut in valoare untul, branza proaspata si specialitatile din branza.

gfk Romania, bunuri de larg consum, alimente, produse pentru ingrijirea casei

Dintre bauturi, cel mai bine au evoluat vinurile, sampania si spirtoasele. In zona de bunuri non-alimentare, produsele pentru ingrijirea locuintei au avut cea mai buna performanta, dar si cele pentru ingrijire personala s-au clasat bine, in special produsele pentru ingrijirea tenului. Totusi, impactul acestor categorii in dezvoltarea industriei FMCG ramane unul limitat, din cauza ponderii mici a acestora in cosul de cumparaturi.

Piata bunurilor de larg...
Citeste si: Piata bunurilor de larg consum, trasa in sus de inflatie

In comparatie cu anul trecut, bunurile de folosinta curenta vandute la promotie au avut mai degraba o evolutie constanta. O importanta mare in randul promotiilor o detin in continuare categorii de ingrijire personala - precum produsele de ingrijire a fetei si a corpului -, produsele pentru ingrijirea casei si bauturile.

In ceea ce priveste ponderea marcilor private in consum, acestea se mentin la nivelul anului trecut. Magazinele de tip discount si cele de proximitate au vandut intr-o proportie mai mare decat alte tipuri de magazine produse sub eticheta marca privata.