Plafonarea tarifelor RCA adresate transportatorilor rutieri pentru sase luni, prin Ordonanta de Urgenta 54/2016 a fost luata ca urmare a presiunii de strada a unor agenti economici, si anume transportatorii rutieri, asupra altor agenti economici, adica societati de asigurari si asupra Guvernului si ASF. Nu au contat calcule actuarile actuale si riscurile asumate, pentru ca desi este o piata obligatorie, dimensiunea riscului creeaza pretul; nu a contat nici Directiva 2009/138/CE a Parlamentului European sau alte elemente legate de concurenta, ci doar vocea transportatorilor rutieri, pentru Guvernul Ciolos.

Daca au vazut ca nu au intelegere pe plaiul mioritic, societatile de asigurari RCA au fugit repede sa bata la usa Comisiei Europene, avand deja un precedent in jurisprudenta europeana. Am scris, de asemenea, despre acest aspect recent, ca in martie 2000, statul italian a emis un decret, prin care intentiona sa limiteze evolutia inflationista a preturilor. Decretul italian viza insa mai multe masuri, nu doar limitarea tarifelor RCA.

Vrei sa citesti articolul complet?

Aboneaza-te la Wall-Street!

Prin abonamentul Wall-Street devii parte a comunitatii de afaceri de top din Romania. Toate informatiile noastre sunt create pentru a te ajuta sa fii mai bun in activitatea ta zilnica.

Aboneaza-te! Am deja cont