Retailerul roman de incaltaminte Veronesse, prezent pe piata de 22 de ani, isi propune sa deschida anul acesta un nou magazin, in centrul comercial Baneasa din Bucuresti. Aceasta ar fi prima miscare in extinderea companiei din ultimii ani, in conditiile in care Veronesse are doar doua magazine la nivel national – in Bucuresti si Cluj.

Povestea Veronesse a inceput in anii ’90, imediat dupa Revolutie, cu un mic magazin de incaltaminte. ”In anii ’90 era un talmes-balmes in piata de incaltaminte, erau foarte multe firme mici, concurenta mare. Piata s-a dezvoltat intre timp, au aparut jucatori importanti, unele firme au disparut din piata. Noi ne-am axat pe produse din piele, de calitate, facute la comanda, importuri din Italia”, spunea anul trecut Diana Petrescu intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Brandul Veronesse a aparut pe piata in anii 2000, cand parintii sai au deschis primul magazin din Bucuresti, in cadrul galeriei comerciale din Cora Pantelimon. Investitia a fost substantiala, intrucat era vorba de un spatiu ”la rosu”, bugetul atingand 30.000-40.000 de euro.

In prezent, reteaua Veronesse numara doua magazine deschise in centre comerciale (AFI Palace Cotroceni si Iulius Mall din Cluj-Napoca) si un magazin online. Acestea au generat anul trecut afaceri de circa 1,3 milioane lei.

„2016 a fost anul in care Veronesse s-a reinventat prin colectii speciale, care, in mod simbolic, marcheaza traditia romaneasca. <<Pasi romanesti>> este una din aceste colectii care a fost primita foarte bine de clientele noastre. Modelele sunt inspirate din portul popular, au insemne traditionale si sunt cusute manual. Am continuat sa exportam in special pentru casele de moda din Anglia, Franta si Italia”, a precizat Diana Petrescu.

Citeste si:
Paul Portner, Peek & Cloppenburg: Romania, a patra piata pentru noi
Paul Portner, Peek &...

Veronesse isi propune sa deschida anul acesta un magazin in Baneasa Shopping Center din Bucuresti, urmand sa angajeze cel putin sase persoane noi. O astfel de deschidere necesita o investitie de „cateva mii de euro”.

„Centrele comerciale sunt mult mai profitabile. Practic, in momentul in care iti deschizi un magazin intr-o astfel de locatie te bucuri de publicul care frecventeaza locul respectiv si care are un comportament mereu deschis spre ofertele noi. Din punctul nostru de vedere comertul stradal nu merita”, afirma Petrescu.

O alta directie de dezvoltare o constituie si online-ul, care genereaza in prezent 30% din business-ul Veronesse. In online, comanda vizeaza un singur produs, iar valoarea medie este de aproximativ 300 de lei.

Citeste si:
Marelbo deschide cel de-al doilea magazin din Sibiu
Marelbo deschide cel de-al...

„Pentru 2017 ne-am propus pozitionarea pe piata ca fiind prima alegere in ceea ce priveste pantofii de mireasa si de evenimente. In acest sens, avem in plan lansarea unei colectii speciale de pantofi de mireasa. Este o surpriza pe care o pregatim pentru domnisoarele care viseaza la ziua cea mare. De asemenea, vom continua cu liniile extravagante, care au avut un succes foarte mare in toti acesti ani. (…) Provocarile la care ne asteptam anul acesta se refera in principal la concurenta care ofera produse din import, la o calitate inferioara si preturi mici”, afirma Diana Petrescu.

"Este foarte greu sa gasim personal tanar care sa lucreze in acest domeniu"

In prezent, pentru Veronesse lucreaza 20 de angajati, care se impart intre atelier si magazine. Echipa este neschimbata de patru ani, spune Diana Petrescu.

„Partea frumoasa este ca avem niste oameni pe care ne putem baza, care cunosc foarte bine domeniul si piata si care ofera o calitate foarte buna in ceea ce priveste mana de lucru. Pe de alta parte, noi avem in plan anul acesta sa ne extindem, iar in piata nu mai exista oameni calificati, nu mai exista scoli de ucenici, iar tinerii nu mai vor sa invete aceasta meserie. Este foarte greu sa gasim personal tanar care sa lucreze in acest domeniu. Pe partea de retail este cam aceeasi situatie. Este o mare problema sa gasim personal. Foarte multe persoane aplica pentru interviu, dar nici macar nu se prezinta. Aceasta este o problema in general a pietei de retail. Noi am organizat si cateva sesiuni de interviuri in acest sens, iar tinerii care vin sunt total nepregatiti, iar o mare parte dintre ei, desi se inscriu la aceste interviuri, nu se mai prezinta”, puncteaza Petrescu.

Citeste si:
Black Friday 2019 la FashionUP!: reduceri de pana la 80%
Black Friday 2019 la...

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Marelbo deschide un nou magazin in Bucuresti