Storience, agentia de branding fondata in 2012 de sotii Liute, a anuntat de curand o repozitionare pe piata ca agentie care sprijina “brandurile bune”, care pun bunastarea lor si a societatii pe acelasi plan, printre clientii care au apelat la aceasta strategie numarandu-se Bookster, Ajusto si ISHO. In acelasi timp, afacerile agentiei romanesti, care detine si un birou la Londra, au ramas la acelasi nivel din 2015, de 220.000 euro, iar pentru anul in curs fondatorii estimeaza tot o stagnare a business-ului.

Conceptul de branding for good presupune ca succesul comercial si impactul social al unei companii decurg din acelasi plan de afaceri. Sub mai multe denumiri si modele, precum “creating shared value”, conceptul invita business-urile sa faca profit rezolvand probleme ale societatii si ale mediului. Companiile pot face asta intrand in piete noi, care nu au fost deservite, adaptandu-si produsele si serviciile nevoilor reale ale societatii, imbunatatindu-si lantul valoric sau dezvoltand „clusterele” sau comunitatile pe care se bazeaza afacerea. "E doar o chestiune de strategie sa reusesti sa gasesti configuratia potrivita prin care un demers bun pentru societate sa fie profitabil si pentru business", explica Adriana Liute, managing partner.

“Ne-am decis sa ne repozitionam astfel din doua motive. Primul impuls a venit din Londra, unde avem un birou din 2014. Acolo, majoritatea agentiilor - si in special cele nu foarte mari – sunt specializate, iar noi am simtit ca asteptarea pietei era sa avem si noi o specializare. In marea majoritate a cazurilor (daca nu in toate), specializarea e pe industrie sau pe tip de serviciu. Noi am fost mereu o agentie de branding „generalista”, lucrand pentru clienti din toate industriile si ajutandu-i cu tot ceea ce tinea de construirea sau transformarea unui brand. Ne-a placut foarte mult diversitatea aceasta si nu ne-am dorit specializarea intr-o industrie. In acelasi timp, eu, personal, facand parte din prima „recolta” de millenials, am avut mereu o constiinta sociala treaza. Asa ca, cele doua ganduri s-au intalnit intr-o zi in ideea de a ne repozitiona pe o abordare, mai degraba decat pe o industrie. Abordarea aceasta avea sa fie „branding for good”. Astazi, misiunea noastra este aceea de a ne ajuta clientii sa-si creeze un nou diferentiator: impactul pozitiv in societate”, spune fondatoarea Storience.

Printre brandurile bune din portofoliul Storience se numara Bookster, Ajusto, Lead.ro, ISHO, Teachrise, dar si iMedicare – o aplicatie care sprijina farmaciile independente din Statele Unite in lupta cu marile lanturi- si Avenor College, scoala care-si propune sa „exporte” bune practici in afara scolii, contribuind la progresul sistemului educational din Romania.

“In acest moment facem ultimele ajustari pentru rebrandingul site-ului de tenis Treizecizero.ro, suntem in plin proces de rebranding pentru o clinica medicala, lucram cu Avenor College la noi materiale de comunicare si promovare, suntem in etapa de cercetare de piata cu un brand de vinuri si ne pregatim sa incepem un proiect nou in industria reciclarii”, spune Adriana Liute.

Cei mai vizibili clienti cu care Storience a lucrat sunt Mega Image (lansarea brandului Mega Apetit), A&D Pharma (lansarea lantului de farmacii Punkt), Lafarge, Heineken, eMag, Policolor si Universitatea din Geneva. Industriile cele mai interesate de rebranding au fost anul trecut IT&C si FMCG-ul, iar trendul pare sa se mentina si anul acesta, a mai spus fondatoarea Storience.

Actiunea de branding si rebranding presupune un ecosistem de servicii, de la analiza la strategie, nume sau sisteme de nomenclatura pentru portofolii de brand, sloganuri, identitati vizuale, manuale de brand, materiale de comunicare, monitorizarea brandului sau coordonarea altor agentii ale clientului pentru a asigura consecventa brandului.

Afaceri in stagnare pentru Storience

Agentia de branding a Adrianei si Stefan Liute a inregistrat in 2016 o cifra de afaceri de 220.000 de euro, similara cu cea din 2015. Pentru anul in curs, fondatoarea Storience este rezervata: “Brandingul merge mana in mana cu economia, iar aceasta nu pare sa dea semne bune in acest an. Asa ca prefer sa fiu rezervata si sa nu inaintez cifre. Am castigat cativa clienti de la inceputul anului, dar nu a fost un inceput de an tocmai prolific. Tensiunile sociale si politice cred ca au consumat atentie si energie si au taiat din elanul investitional al companiilor”, spune aceasta.

Pe langa agentia din Bucuresti, Storience detine si un birou in Londra, deschis in septembrie 2014, care a avut proiecte de branding in Anglia, Elvetia si Statele Unite. “Piata romaneasca ne-a tinut ocupati, ceea ce nu ne-a lasat foarte mult timp pentru a ne construi piata aici. Incercam acum sa suplimentam fortele biroului din Bucuresti cu un consultant senior pe strategie, care sa ne ajute cu proiectele locale si astfel sa avem mai mult timp pentru Londra”, spune Liute.

Cum difera cele doua piete? “Serviciile de branding in Londra sunt similare cu cele oferite peste tot. Exista o buna practica de a construi branduri, care a pornit din spatiul anglo-saxon si a fost preluat si in Romania. Diferenta e, mai degraba, la nivelul educatiei si al intelegerii brandingului. Daca in Romania mai esti intrebat ce inseamna branding, la ce e util si cum se face, in Anglia esti intrebat: pentru ce fel de companii faci branding?”, explica fondatoarea.

Echipa Storience este formata din cincisprezece oameni, iar pentru viitor vizeaza sa se extinda cu un consultant de brand senior, care sa preia responsabilitatea biroului din Bucuresti si care sa devina partener in Storience. “Avem nevoie de cineva care, dincolo de experienta relevanta, sa aiba un profil antreprenorial si sa vrea sa puna umarul la viziunea „branding for good””, incheie Adriana Liute.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri