Diferentele dintre piata de fashion romaneasca si cea turceasca se reduc la volum si capacitate, Turcia fiind mult mai dezvoltata decat Romania, considera Cornelia Nicolae, country manager Stefanel Romania si Turcia. Numita recent in pozitia de conducere din Turcia, Cornelia Nicolae va coordona afacerile de peste 16 milioane de euro ale producatorului italian de imbracaminte din cele doua tari.

“Romania si Turcia au culturi destul de asemanatoare daca ne gandim la trecutul comun pe care il avem. A fost foarte interesant sa descopar asemanari la nivel de limba, ba chiar cuvinte similare sau identice. In schimb, daca ne referim la diferentele dintre cele doua piete, vorbim in primul rand de diferente de volum/capacitate. Turcia are un numar impresionant de centre comerciale, fiind si o tara intinsa pe doua continente. De exemplu, marile branduri de lux au mai mult de un magazin in Istanbul, iar concurenta pe piata este uriasa. Ar mai fi de mentionat si faptul ca multe branduri locale s-au dezvoltat la nivel international”, explica Cornelia Nicolae.

Turcia reprezinta cea de-a treia piata a retaierului italian dupa Italia si Germania, in timp ce Romania se afla pe a cincea pozitie, dupa Polonia, in topul celor mai importante tari pentru businessul Stefanel.

In Turcia, Stefanel detine 20 de magazine si 10 clienti francizori, iar noul country manager tinteste o crestere de doua cifre: “Am stabilit un plan astfel incat sa crestem brand awareness-ul in Turcia, sa inchidem anul acesta pe crestere fata de anul trecut si sa construim o echipa la fel de puternica si de motivata asemeni celei pe care o avem in Romania”, spune aceasta.

In ceea ce priveste comportamentul de consum din cele doua piete, managerul spune ca exista multe similitudini: “In Turcia, aproape aceleasi articole sunt bestsellers, exista acelasi interes pentru materiale de calitate. Poate singura diferenta notabila pe care am remarcat-o este ca se achizitioneaza foarte mult cu carduri in rate, pe cand in Romania clientii prefera sa achite pe loc valoarea intreaga a bunurilor alese”, spune Cornelia.

Pe plan local, Stefanel detine 13 magazine si nu are in plan alte deschideri, deoarece a atins aproape toate zonele cu potential pentru brandul italian. Pe segmentul online, Stefanel detine un singur magazin, operat de compania-mama din Italia, care comercializeaza si livreaza in toate tarile in care retailerul este prezent.

Stefanel a deschis primul magazin din Romania in anul 1991, in prezent reteaua ajungand la 13 magazine si afaceri de peste sase milioane de euro.

”Stefanel este cel mai longeviv brand de pe piata romaneasca. A intrat in Romania in anul 1991 atunci cand niciun alt retailer international nu a avut curajul sa o faca. (…) Din punctul nostru de vedere, acest risc a fost piatra de temelie la construirea unui brand puternic in Romania. In plus, deschiderile de noi centre comerciale din ultima perioada, dar si revenirea consumului au facut ca piata de moda din Romania sa atraga nume noi din retailul international. Cu toate acestea, pe nisa in care activeaza Stefanel este in continuare loc pentru branduri noi, mai ales ca, pentru noi, in industria de retail, concurenta este un semn de sanatate”, spune Cornelia Nicolae.

Cine este Cornelia Nicolae

Cornelia Nicolae, country manager Stefanel Romania, a fost numita recent intr-o pozitie asemanatoare in cadrul companiei din Turcia. “Pozitia actuala de general manager pentru Turcia a venit firesc pe parcursul meu profesional. Am 20 de ani de activitate in domeniul retailului de fashion, iar aceasta numire va duce cariera mea si la nivel international, ceea ce ma bucura nespus, dar ma si responsabilizeaza suplimentar. Practic voi coordona afacerile din doua tari, iar asta, in cifre, inseamna 200 de oameni in echipa, 33 magazine, 10 francize, plus 16 milioane euro cifra de afaceri”, a declarat Cornelia Nicolae pentru wall-street.ro.

S-a angajat la 18 ani in compania Just Jeans Trading, care detinea licenta pentru brandul britanic Lee Cooper, unde a lucrat timp de noua ani. A ocupat functia de contabil primar, acesta fiind si locul in care a acumulat toate cunostiintele de care a avut nevoie ulterior.

Inainte de a se alatura Stefanel, Cornelia Nicolae, 36 de ani, a mai lucrat timp de doi ani si jumatate pentru BSB Fashion. Dupa 2-3 interviuri cu firma de head-hunting si inca unul cu Carlo Stefanel, fiul proprietarilor afacerii si cel care se ocupa de business-ul din Romania la momentul respectiv, Cornelia Nicolae bifa functia de retail manager in cadrul producatorului italian. Se intampla in 2010, o perioada tumultoasa pentru retailul local. La scurt timp devenea country manager pentru Stefanel Romania, o afacere pe care “a crescut-o” pana la circa sase milioane de euro, 13 magazine (inclusiv outlet-ul) si aproape 80 de angajati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri