Distribuitorul de bauturi alcoolice Cristalex mizeaza pe vodca si adauga un nou sortiment portofoliului. Consumul de bauturi spirtoase, in crestere

Distribuitorul de bauturi alcoolice Cristalex, care de peste 20 de ani activeaza pe piata locala, a introdus in portofoliu un nou sortiment de vodca, Imperia, in contextul cresterii consumului de bauturi spirtoase, sustinut de trendurile internationale pe care consumatorii romani incep sa le adopte.

Cristalex a lansat pe piata romaneasca Imperia, sortiment de vodca ultrapremium, produs de grupul rus Roustam Tariko, cu care distribuitorul roman lucreaza si pe brandurile de vodca Russian Standard. Imperia insa se pozitioneaza pe nisa ultrapremium si va avea, de asemenea, preturi de vanzare de aproximativ 200 lei.

Din moment ce este un produs nisat si foarte scump, iar aceasta piata in Romania este extrem de mica si nu inregistreaza vanzari foarte mari, distribuitorul nu si-a stabilit un target de vanzari. In schimb, vizeaza sa introduca Imperia in cat mai multe locatii HoReCa, retailul nefiind un canal de vanzare destinat noului sortiment de vodca momentan.

“In momentul de fata ne orientam doar catre HoReCa pentru ca este un brand care trebuie construit, care are nevoie de imagine. Brandurile de alcool se construiesc in HoReca, iar apoi pe masura ce au succes, incepe sa apara cerere in retail”, explica Mihai Scortea, marketing manager Cristalex.

In ceea ce priveste investitiile bugetate pentru promovarea noului brand, Mihai Scortea nu a dezvaluit bugetul, insa a precizat ca acestea vor fi calibrate in functie de vanzarile inregistrate de Imperia. “In plus, Imperia este produsa de Roustam, care produce si Russian Standard, brand care a avut o crestere a vanzarilor pe piata locala si impreuna vom incerca sa sprijinim intreg portofoliul de produse”, adauga Scortea.

Citeste si:
retailTalks - Sustenabilitate în pandemie: Miercuri, 24 martie, de...
retailTalks - Sustenabilitate...

Cristalex acopera toate categoriile de bauturi spirtoase, de la vodca, whisky, rom, moonshine, bourbon, coniac, tequila, gin, dar vinde si vin spumant, bere si apa. Whiskyul inregistreaza cele mai mari vanzari in cadrul Cristalex, dar si la nivelul pietei, desi in ultimii ani a fost in usoara scadere, urmat de vodca.

In ceea ce priveste cifra de afaceri estimata pentru acest an, reprezentantul Cristalex a precizat ca de abia la finalul anului pot mentiona vanzarile, din moment ce ultimul trimestru este decisiv in cifra de afaceri a distribuitorului si contribuie cu peste 50% la vanzarile totale. “Ne-am depasit targeturile de vanzari pe care le-am avut pentru fiecare brand, dar ultimele trei luni sunt foarte importante pentru noi pentru ca reprezinta peste 50% din vanzarile anuale, nu doar pentru noi, ci pentru toti jucatorii din piata”, explica managerul de marketing.

Bauturile importate de Cristalex sunt prezente in peste 7.200 de locatii HoReca si in toate retelele internationale si nationale de retail. La nivel de companie, cele mai multe vanzari au loc in retail, insa anumite bauturi din portofoliu se vand doar in HoReCa sau inregistreaza vanzari mai mari in aceasta zona.

“Retailul are in momentul de fata un avant destul de bun pentru toata piata, nu numai noi si inregistreaza cresteri frumoase, insa depinde de brand. De exemplu, vodca pe care o avem in portofoliu are un procent mai mare in HoReCa decat in retail (60%-40%), pe de alta parte Teacher’s, care este cel mai perfomant brand din portofoliul nostru, se vinde in proportie de 90% in retail”, spune Mihai Scortea.

Citeste si:
A reînceput goana angajărilor în HoReCa. Companiile se luptă să...
A reînceput goana angajărilor...

Cristalex vinde si in mediul online, prin intermediul distribuitorilor si partenerilor, insa procentul vanzarilor online este nesemnificativ momentan, iar reprezentantii nu au planuri de dezvoltare in acest sens, alegand sa se concentreze pe retail si HoReCa.

Piata de spirtoase, in usoara crestere

Piata romanesca de bauturi spirtoase de import este estimata de IWSR la 7%, insa reprezentatul Cristalex considera ca acest procent este mult mai mic. “Cred ca vorbim de un procent de 4%-5%, aproape un milion de baxuri de 9 litri, restul este produs domestic”, considera Mihai Scortea.

Categoriile de bauturi spirtoase care inregistreaza cresteri sunt vodca si ginul, sustinute de trendurile internationale pe care romanii incep sa le adopte. “Exista un grad de deschidere, lumea calatoreste mai mult si vede cum se consuma bautura in alte tari. Romanii consuma bautura in putine moduri, desi sunt mult mai multe, iar noi incercam sa crestem cultura de cocktailuri si sustinem ca o bautura poate fi savurata in mai multe feluri. Daca intotdeauna combini whisky cu cola sau vodca cu suc de mere nu o sa poti sa cresti gradul de sofisticare”, considera acesta.

Va creste piata de spirtoase de import? “Depinde de puterea de cumparare. Daca ne uitam la piata de retail, in afara de perioadele de maxima vanzare, Paste sau Craciun, cand vrei sa faci cadou un anumit produs de care stii, lumea este extrem de previzibila la pret. Pretul este cel mai important, nu brandul. Daca putere de cumparare creste, ceea ce ne dorim, si piata bauturilor de import va creste”, incheie Scortea.

Citeste si:
Sîmpetru, eSolutions: Digitalizarea, un element de supraviețuire pe...
Marian Sîmpetru, eSolutions:...

Infiintata in anul 1994, Cristalex este una dintre principalele companii specializate in distributia bauturilor alcoolice de import. Cristalex detinein portofoliu marci precum: Jim Beam, Teacher’s, Maker’s Mark, Courvoisier, Russian Standard, Imperia, Disaronno, Matusalem, Dalmore, Jura, Ole Smoky Moonshine, Pommery, Buenavista, Hpnotiq, San Miguel Especial, San Miguel Fresca, Mahou si multe altele.

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri