Nivelul preţurilor pentru bunurile de consum şi servicii în Uniunea Europeană a variat semnificativ anul trecut în statele membre UE, cele mai reduse preţuri fiind în România (55% din media UE), Bulgaria (56%) şi Polonia (58%), arată datele prezentate marţi de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

În 2020, cel mai ridicat nivel al preţurilor în Uniunea Europeană s-a înregistrat în Danemarca (141% din media UE), Irlanda şi Luxemburg (fiecare cu 136%), Suedia (130%) şi Finlanda (126%).

Per ansamblu, nivelul preţurilor pentru bunurile de consum şi servicii în Uniunea Europeană a variat cu aproape unul la trei între cel mai ieftin şi cel mai scump stat membru UE.

În 2020, nivelul preţurilor pentru restaurante şi hoteluri a fost de trei ori mai ridicat în cea mai scumpă ţară faţă de cea mai ieftină. Nivelul preţurilor a variat de la 46% din media UE în Bulgaria, fiind urmată de România (53%) şi Ungaria (56%), la 154% din media UE în Danemarca, înaintea Suediei (138%) şi Finlandei (131%).

Pe locul doi în ceea ce priveşte diferenţa nivelului preţurilor se află alcoolul şi tutunul, cel mai scăzut nivel al preţurilor fiind în Bulgaria (61%), Ungaria (69%) şi Polonia (70%), iar cel mai ridicat în Irlanda (187% din media), urmată la distanţă de Finlanda (158%), Suedia (136%) şi Franţa (133%).

Alimentele şi băuturile nealcoolice sunt cele mai ieftine în România (66% din media) şi Polonia (68%), iar cele mai scumpe în Danemarca (129% din media UE), Luxemburg (126%) şi Austria (125%).

Îmbrăcămintea este grupul de produse unde preţurile diferă mai puţin în rândul statelor membre UE, variind de la 73% din media UE în Ungaria la 130% în Danemarca.

Sursa foto: Shutterstock

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri