Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat, prin vocea președintelui Horia Constantinescu, a anunțat că se pregătește o schimbare la modul de afișare al prețurilor la raft, menită să-i ajute pe cumpărători să înțeleagă care este prețul real al unui produs. Comercianții nu vor mai putea afișa cu caracterele cele mai mari, pe o etichetă, prețul cel mai mic al unui produs.

„Perioada în care prețul mare era scris mic și cel mic era scris mare, pentru a vă atrage și a vă creea situații nedorite și neașteptate, s-a încheiat”, a declarat Constantinescu. „Mai ales persoanele în vârstă, în unele farmacii, de exemplu, luau de pe raft un produs uitându-se la prețul mic, scris cât raftul de mare, urmând să afle la casa de marcat că pe etichetă era scris mic de tot și prețul mare, dar real, fără a avea eventual cardul fermecat”, a punctat șeful ANPC.

Constantinescu a spus că această schimbare, consimțită printr-un ordin publicat în Monitorul Oficial, va intra în vigoare în termen de 30 de zile. Concert, în ordin se menționează că „operatorii economici sunt obligaţi să informeze consumatorii prin aplicarea pe produs sau în imediata vecinătate unde este expus produsul cel puțin a prețului celui mai mare al produsului respectiv, chiar dacă este afişat şi preţul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare”.

Aceeași obligație există și în cazul vânzării în mediul online, operatorii economici trebuind să „afișeze în același câmp vizual în care este expus produsul cel puțin a prețului celui mai mare al produsului respectiv”. De asemenea, se interzice ”solicitarea şi utilizarea de către operatorii economici a cardurilor de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor la comercializarea produselor fără să se asigure beneficii”.

Sursa foto: Damian Lugowski / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri