Problema facturilor duplicate în noul sistem RO e-factura va fi rezolvată de ANAF, facturile dublate fiind respinse, a declarat Doina Sandu, Consilier Superior, Biroul Elaborare Strategie și Informatizare, Unitatea de management a Informației, Agenția Națională de Administrare Fiscală.

Una dintre problemele pe care le-a întâmplinat mediul de afaceri din România cu implementarea sistemului RO e-factura este dublarea facturilor în sistem. Aceștia primesc o veste bună din partea ANAF, problema dublării facturilor este rezolvată, a declarat Doina Sandu în cadrul unei conferințe EY România.

Vă aduc o veste bună, a fost deja implementată soluția de respingere a facturilor duplicate.

Doina Sandu, Consilier Superior, Biroul Elaborare Strategie și Informatizare, ANAF

Experții ne-au anunțat deja că implementarea sistemului RO e-Factura va fi un test de anduranță pentru serverele ANAF, sisteme care au întâmpinat deja dificultăți în gestionarea unui număr mare de cereri din partea contribuabililor.

Începând cu 1 ianuarie 2024, toate tranzacțiile realizate în relația B2B (business to business) se realizează prin sistemul RO e-Factura. Acest sistem a fost implementat deja de anul trecut, devenit obligatoriu pentru relația B2G (business to government) de la 1 iulie 2022.

Puțin credeau cã vom fi a patra țarã din Uniunea Europeanã care reușeste sã implementeze acest sistem.

Marcel Boloș ministru de Finanțe

Precizãm cã, de la 1 ianuarie 2024 și pânã în prezent, s-au efectuat o serie de corecții la aplicația de completare oferitã gratuit de MF/ANAF, pe baza feedback-ului primit de la utilizatori. O altã modificare importantã este cã din 16 ianuarie sistemul nu mai permite introducerea facturilor duplicat. În continuare, un nou pas la care se lucreazã este posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului (autofacturarea), se arată într-un comuniat transmir de Ministerul de Finanțe.

„Puțin credeau cã vom fi a patra țarã din Uniunea Europeanã care reușeste sã implementeze acest sistem, despre care am spus de la bun început cã este vital pentru lupta noastrã cu evaziunea. Iatã cã pânã acum nu au fost intervale de timp în care sistemul sã nu funcționeze. Echipa CNIF/ANAF a început sã lucreze de aproape cu firmele care oferã servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura, pentru ca orice îmbunãtãțiri care pot sã facã mai ușoarã viața contribuabililor sã fie implementate. Nu excludem cã pot sã aparã dificultãți și cã pot fi identificate aspecte care necesitã îmbunãtãțiri, tocmai de aceea abordarea este una cât se poate de constructivã; suntem lângã contribuabili și nu se aplicã niciun fel de sancțiuni pânã în aprilie. Ne-am angajat sã fim flexibili și receptivi la feedback, cred cã asta este cel mai important. În final, cu siguranțã vom depãși toate dificultãțile și ne vom asigura cã sistemul e-Factura este o soluție robustã și adaptabilã la nevoile în continuã schimbare ale mediului de afaceri”, a transmis ministrul Marcel Boloș.

În contextul implementãrii cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024 în relația business-to-business (B2B), pânã în prezent, peste 10 milioane de facturi au fost înregistrate cu succes în sistemul e-Factura, în valoare totalã de 45 miliarde de lei.

Statusul facturilor expediate este actualizat la fiecare 30 de minute AICI.

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luminița Mîndrilă
 Luminița Mîndrilă a lucrat anterior la Hotnews.ro și Aleph News, iar în prezent acoperă domeniul finanțe-bănci în cadrul Wall-Street.ro.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri