Reprezentanţii Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF) şi ai producătorului polonez de material rulant Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (PESA) au semnat contractul de achiziţie a 62 de rame electrice regionale (RE-R). Conform lui Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, acesta reprezintă ccel mai important contract din istoria feroviară românească.

Achiziția este împărțită în 3 loturi, după cum urmează:

20 trenuri electrice pentru rutele - (valoare 960 milioane lei):

  • București Nord – Ploiești Sud – Adjud
  • Iași – Pașcani – Suceava
  • Bacău – Pașcani

23 trenuri electrice pentru rutele - (valoare 1,13 miliarde lei):

  • Brașov – Gheorgheni
  • Arad – Timișoara – Caransebeș
  • Huedin – Cluj – Bistrița

19 trenuri electrice pentru rutele:

  • București Nord – Ploiești Vest – Brașov
  • București Nord – Roșiori
  • București Nord – București Obor/Fundulea
  • Constanța – Fetești

Caracteristicile tehnice aferente acestor noi trenuri sunt:

  • viteză de deplasare până la 160km/h
  • 224 locuri
  • acces și locuri pentru persoane cu dizabilități
  • acces și spații pentru biciclete
  • sisteme digitale de informare a călătorilor
  • prize de încărcare, inclusiv USB
  • internet Wi-fi

Valoarea totală a proiectului la momentul lansării în licitaţie era cuprinsă între 3,23 miliarde lei şi 4,15 miliarde lei, fără TVA, împărţită pe trei loturi, şi anume: Lotul 1 - 20 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Bucureşti Nord - Ploieşti Sud - Adjud, Iaşi - Paşcani - Suceava, Bacău - Paşcani, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 1,04 miliarde lei şi 1,34 miliarde lei, fără TVA; Lotul 2 - 23 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Braşov - Gheorgheni, Arad - Timişoara - Caransebeş, Huedin - Cluj - Bistriţa, cu o valoare estimată între 1,21 miliarde lei şi 1,55 miliarde lei, fără TVA; Lotul 3 - 19 rame electrice regionale RE-R, destinate transportului feroviar de călători, de pe rutele Bucureşti Nord - Ploieşti Vest - Braşov, Bucureşti Nord - Roşiori, Bucureşti Nord - Bucureşti Obor/Fundulea, Constanţa - Feteşti, iar valoarea estimată este cuprinsă în intervalul 984 milioane lei şi 1,26 miliarde lei, fără TVA.

Durata contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 221 - 222 luni, în funcţie de lotul atribuit.

Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri