Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale intenţionează să elaboreze un proiect de act normativ conform căruia adaosul comercial al retailerilor pentru produsele româneşti să nu depăşească 20%, a declarat ministrul de resort, Florin Barbu, conform Agerpres.

"Până pe 31 decembrie, Ordonanţa privind plafonarea adaosului comercial a fost transpusă de către Parlament în lege. Este în derulare în momentul de faţă un proiect legislativ prin care, împreună cu colegii mei de la Ministerul Agriculturii, vrem ca toate produsele agroalimentare care sunt procesate în România să aibă un adaos comercial corect. Nu mai vrem ca pe rafturile retailerilor din România adaosul comercial la produsele româneşti să depăşească 20%. Astfel, produsele româneşti să aibă adaos comercial limitat până în 20%, iar la produsele care vin din import retailerii să pună orice adaos comercial doresc. Pentru că în momentul de faţă, dacă facem o analiză, şi am făcut această analiză, produsele agroalimentare româneşti au adaos comercial mai mare decât produsele care vin din import în magazinele de retail", a explicat ministrul Agriculturii.

El a subliniat că, în 2023 şi 2024, de când există plafonarea adaosului comercial, produsele s-au ieftinit cu procente între 8% şi peste 28%.

"Dacă ne raportăm la anul 2022, indicele preţurilor de consum de la INS arată faptul că produsele erau mai scumpe cu 30% faţă de anul 2023, când am avut plafonare de adaos comercial", a spus Florin Barbu.

Ministrul Agriculturii a vizitat vineri, alături de managerul Spitalului Universitar de Urgenţă Bucureşti, Cătălin Cîrstoiu, candidatul Coaliţiei PSD-PNL la alegerile pentru Primăria Capitalei, târgul de promovare a produselor româneşti din curtea MADR.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri