Pentru prima data de la minimul atins in perioada de criza, leasing-ul a cunoscut in 2011 o crestere lenta, urmata de o redresare a pietei, care ar putea sa continue si in 2012, daca instabilitatea financiara se va diminua, a declarat Kurt Leitner, CEO al Porsche Finance Group.


"In 2010 am atins punctul minim in leasingul auto si pentru prima data de la startul crizei am avut o crestere lenta si o redresare a pietei, ceea ce s-a intamplat pana acum in 2011. Pe de alta parte, ne confruntam cu schimbari atat de dinamice, incat este dificil sa prezicem cu exactitate ce se va intampla in continuare", a precizat Kurt Leitner (foto).

El a adaugat ca imbunatatirea pietei locale de leasing a autoturismelor se afla, totusi, in stransa legatura cu piata auto si in consecinta cu situatia economica a Romaniei. Astfel, un factor important care conduce la o situatie mai buna pe piata de leasing a autoturismelor este situatia economica.

Piata de leasing a crescut cu 28%, in primele trei trimestre din 2011, la 1,002 miliarde de lei, comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut cand companiile de profil au finantat bunuri in valoare de 780.209 milioane de lei. Defalcat, finantarile acordate s-au indreptat catre diverse domenii, astfel ca 26% (265,50 milioane de euro) din total au vizat echipamentele, 9% (90,08 milioane de euro) sectorul imobiliar si 65% (647,28 de milioane de euro) sectorul transporturilor.

Inscrierile de autoturisme noi au scazut in primele zece luni cu 9,8%, la 63.709 unitati, iar in octombrie s-au redus cu 5,5%, la 7.828 unitati, potrivit datelor Directiei Regim Permise Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Incluzand vehiculele comerciale si alte tipuri de autovehicule, inmatricularile din octombrie au totalizat 9.951 masini noi, reprezentand o crestere de 2,5% fata de aceeasi luna a anului trecut. Segmentul autovehiculelor de transport marfa a urcat in luna octombrie cu 58%, la 1.192 unitati.

Leitner: Fiecare a doua masina pe care Porsche o vinde este finantata de noi

"Ca institutie financiara captiva pentru Porsche Romania, avem misiunea de a sustine toate marcile importate (n.r. Volkswagen, Seat, Skoda, Audi, Porsche si Bentley). Unul din obiectivele principale este sa mentinem rata de penetrare de 43% in vanzarile Porsche Romania, ceea ce inseamna ca fiecare a doua masina pe care Porsche o vinde este finantata de noi", a spus Kurt Leitner.

La sfarsitul lunii octombrie Porsche Leasing avea aproximativ 6.200 noi contracte semnate, comparativ cu 4.500 de contracte noi semnate in primele zece luni ale anului trecut. De asemenea, valoarea bunurilor finantate pentru Porsche Leasing atingea 94,8 milioane de euro la sfarsitul lunii octombrie 2011, cu 38% mai mult decat la aceeasi data in 2010.

Piata relevanta pentru companie, anume piata de masini, a inregistrat o scadere semnificativa in 2010, urmata si de o descrestere a pietei de leasing. Anul trecut, Porsche Leasing a semnat un total de 5.667 noi contracte de leasing financiar, cu o valoare a bunurilor finantate de 90 milioane euro.

In ceea ce priveste volumul, leasingul financiar continua sa fie produsul cu cea mai mare pondere in portofoliul Porsche Finance Group, reprezentand momentan 78% din totalul finantarilor, prin comparatie cu o rata de 87% la sfarsitul lui martie 2010.

"Scaderea de 9% s-a datorat cresterii celorlalte produse ale noastre, leasingul operational atingand o rata de 8%, iar creditul de 14%, ceea ce a dus la existenta unui portofoliu mai stabil. Pentru leasing operational, avem in momentul de fata in portofoliu aproximativ 5 800 de autoturisme, impartite pe 240 de clienti de flote. Anul acesta am incheiat doua contracte mari, insa si numeroase contracte mai mici - ca volum", a declarat seful Porsche Finance Group.

Crestere de 28% a finantarilor de vehicule comerciale

Sustinute de cerere, solicitarile primite de companie pentru finantare de vehicule comerciale au crescut in primele zece luni ale anului cu 28% fata de aceeasi perioada a anului trecut, de la 325 contracte in 2010, la 416. Pentru autoturisme, crestere a fost de 37%, de la 4.500 contracte in 2010, la 6.200 in 2011.

Fiind o companie captiva, Porsche Finance Group ofera finantare doar pentru autovehicule si vehicule comerciale de dimensiuni mici si pentru masini care apartin grupului de branduri oferite de Porsche Group. Din punctul de vedere al valorii, finantarea vehiculelor comerciale reprezinta 7,5% din portofoliul Porsche Finance Group.

„Estimam o evolutie usoara a pietei pentru 2012 in ceea ce priveste finantarea de vehicule comerciale. Ne asteptam ca numarul contractelor pentru vehicule comerciale sa depaseasca pragul de de 9% din totalul contractelor incheiate de catre compania noastra”, a incheiat seful Porsche Finance.

Cine este Kurt Leitner

Kurt Leitner (foto)
, in varsta de 40 ani, a preluat conducerea Porsche Finance Group in 2007, inlocuindu-l pe Peter Demmer care si-a terminat mandatul la inceputul aceluiasi an.

Kurt Leitner, MBA, are o experienta vasta de 19 ani in cadrul grupului Porsche, ocupand diferite pozitii in cadrul mai multor departamente ale grupului, cum ar fi Porsche Informatik si Skoda Austria. Inainte de a veni in Romania, in ultimii trei ani, a ocupat pozitia de director al Grupului Financiar Porsche din Serbia & Muntenegru. Pe langa cunostintele din domeniul financiar, Leitner detine si o experienta vasta in domeniul vanzarilor de automobile, fiind responsabil cu administrarea retelei de distributie pentru Importatorul Skoda din Austria, in perioada 2001-2004.

Porsche Finance Group
se ocupa cu finantarea autoturismelor apartinand marcilor holding-ului: Volkswagen, Seat, Skoda, Audi, Porsche si Bentley. Grupul este prezent pe piata romaneasca din 1999 si include cinci companii: Porsche Leasing, Porsche Bank, Porsche Broker de Asigurare, Porsche Asigurari si Porsche Asigurari.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri