Romanii au efectuat anul trecut plati contactless cu carduri MasterCard si Maestro cu valori de zece ori mai mari decat in 2014, in timp ce numarul tranzactiilor a crescut de peste sapte ori, cu o medie a platilor de 60 de lei, a anuntat miercuri MasterCard.

In comparatie cu cheltuiala medie achitata contactless anul trecut, valoarea medie a unei tranzactii cu cardul este de 145 lei, astfel ca platile contactless incep sa devina optiunea preferata pentru cumparaturile obisnuite, de zi cu zi, conform Mediafax.

Numarul de carduri contactless active MasterCard si Maestro a fost anul trecut de sase ori mai mare decat in 2014.

"Popularitatea platilor contactless este in crestere, ceea ce arata ca tot mai multi consumatori apreciaza beneficiile pe care le aduce aceasta tehnologie in termeni de eficienta, securitate si usurinta in utilizare. Faptul ca ne aflam printre tarile cu cele mai mari rate de crestere din Europa denota nu doar potentialul de dezvoltare al segmentului contacless, ci si faptul ca Romania isi reduce intr-un mod accelerat decalajul fata de tarile dezvoltate, unde plata contacless este deja un gest normal", a declarat intr-un comunicat Cosmin Vladimirescu, director general MasterCard pentru Romania.

Si europenii prefera tehnologia contactless pentru efectuarea platilor, numarul total de tranzactii contactless MasterCard sau Maestro depasind pragul de 1 miliard anul trecut, cu o crestere de 150%. La nivel european, 13% dintre tranzactiile procesate de MasterCard in magazine in ultimul trimestru al anului trecut au fost contactless.

Citeste si:
Mastercard se alătură Asociației Dăruiește Viață în lupta impotriva...
Coronavirus| Mastercard se...

Valoarea totala a tranzactiilor contactless MasterCard si Maestro a crescut in Europa cu 183% in 2015, in timp ce numarul de carduri contactless, telefoane mobile sau alte dispozitive cu functionalitati de plata contactless a crescut cu 121%. Totodata, numarul de carduri contactless si dispozitive de plata contactless s-a majorat cu 50%.

"La nivelul Europei Centrale si de Est, preferinta consumatorilor pentru contactless este evidenta: in Cehia, 77% dintre tranzactiile MasterCard realizate in magazine pe parcursul anului trecut au fost contactless. In Polonia, cifra a fost de 55%, in Ungaria de 38% si in Slovacia de 38%", a punctat George Simon, presedintele diviziei CEE in cadrul MasterCard Europe.

Sursa foto: LDprod / Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Citește și
Patria Bank, noi măsuri împotriva COVID-19 și o donație către Dăruiește Viață
Setari Cookie-uri