In esenta, factoringul reprezinta factoring-ul se prezinta ca „un contract incheiat intre o parte (denumita aderent), furnizoare de marfuri sau prestatoare de servicii si o societate bancara sau o institutie financiara specializata (denumita factor), prin care aceasta din urma asigura finantarea, urmarirea creantelor si prezervarea contra riscurilor de credit, iar aderentul cedeaza factorului, cu titlu de vanzare, creantele nascute din vanzarea de bunuri sau prestarea de servicii pentru terti”.

In prezent, un numar tot mai mare de jucatori din sistemul bancar tintesc micii intreprinzatori prin crearea de divizii specializate in servicii de factoring. In acest moment, pe piata romaneasca, ofera servicii de factoring ING, BCR, BRD SocGen, Unicredit, Raiffeisen Bank, ABN Amro Bank , BT si Romexterra.

ING tinteste 30% din piata pana in 2009

ING Commercial Finance, divizia de factoring a ING, vrea sa controleze, pana in 2009, o cota de 30% din piata romaneasca de factoring, estimata, pentru anul respectiv, la valoarea de 1,4 miliarde euro, a declarat ieri directorul general al ING Commercial Finance Romania, Richard Lublinski.

Oferta de factoring a ING Commercial Finance include, pe langa finantare, si servicii de gestionare a portofoliului de creante, colectare a creantelor precum si protectie impotriva riscului de neplata. ING Commercial Finance ofera si un serviciu on-line, prin intermediul caruia clientii isi pot vizualíza in timp real portofoliul de facturi sau detalii referitoare la debitori si creante.

Serviciile companiei se adreseaza in special intreprinderilor mici si mijlocii, care au nevoie de solutii alternative de finantare pentru a-si putea sustine dezvoltarea, a mai spus directorul general al ING Commercial Finance.
Marile banci se lupta pentru facturile romanilor