Multe job-uri in industria bancara pot fi inlocuite de roboti, dar din cauza politicilor si reglementarilor acest lucru nu se intampla inca. Dar nu automatizarea este cea mai mare provocare a bancherilor, ci emergenta marilor companii din tehnologie care ofera pe o singura platforma aproape tot ce are nevoie un client, avertizeaza Ronit Ghose, Global Head, Banks Research in cadrul Citi.

Aceste BigTech, concentrate pe experienta clientului si cu radacini in zona de e-commerce si social media, pot scala la hiperviteze, depasind cu mult ritmul bancilor.

In cadrul unei prezentari sustinute la Citi EMEA Media Summit din Londra, Ghose a dat exemplul Kakao Bank, lansata in Coreea de Sud pe suportul aplicatiei de mesagerie KakaoTalk, care avea 42 milioane de clienti.

Banca mobila a reusit astfel sa atraga in doar 5 zile un milion de clienti, iar in 2 saptamani a depasit doua milioane.

In urma cu doua decenii Bill Gates spunea ca bancile sunt precum dinozaurii, pot fi ocolite si lasate in urma, dar in realitate adevarata lovitura de meteorit pe care a primit-o industria a fost in momentul aparitiei smartphone-urilor, in 2008, cand a inceput o noua era dominata de platformele de Internet si marii giganti Tech.

Citeste si:
Amazon vrea sa iti platesti combustibilul prin comenzi vocale
Amazon vrea sa iti platesti...

In banca noastra avem oameni care fac o munca precum robotii. Maine vom avea roboti care se vor purta precum oamenii – John Cryan, ex-CEO al Deutsche Bank

Intrebat de wall-street.ro despre competitia bancilor cu FinTech-uri precum Revolut si Transferwise, Ghose a raspuns ca “pentru a supravietui, bancile ar trebui sa isi verifice schemele de comisioane”.

“Acesta este motivul pentru care Revolut castiga clienti si nu este de mirare ca FinTech-uri precum Transferwise sau Revolut au fost fondate chiar de imigranti care plateau comisioane foarte mari catre banci”, a subliniat oficialul Citi (foto).

Ronit Ghose Citi

Citeste si:
Aceasta este prima strada din Londra pe care trec numai masini "verzi"
Londra interzice masinile...

In plus, el avertizeaza ca industria bancara cheltuie miliarde pe procesele de KYC (cunoasterea clientului) si AML (combaterea spalarii banilor), dar de fapt nu isi cunoaste clientii cu adevarat.

Informatia despre bani este mai importanta decat banii in sine - Walter Wriston, ex-CEO Citigroup (1967 - 1984)

Mai mult, in ceea ce priveste deservirea IMM-urilor, Ronit Ghose recunoaste ca bancile ofera o experienta proasta, dar de cativa ani noii jucatori – neobancile – au inceput sa schimbe acest lucru si sunt 2-3 in Europa care au rezultate bune pe segmentul IMM.

Conform raportului Citi GPS (Global Perspectives & Solutions), deschiderea unui cont pentru o afacere mica la o banca de top din Marea Britanie poate dura si peste o luna. Pe de alta parte, acelasi proces desfasurat printr-o neo-banca va dura cateva minute.

Citeste si:
Marile banci de pe Wall Street se feresc de cuvantul recesiune in 2020
Marile banci de pe Wall...

Sursa foto: Shutterstock

New PODCAST Alert << Future Banking >>

New PODCAST Alert << Future Banking >>

Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
VIDEO: Robotii curier vor inlocui angajatii pentru unele livrari