Reprezentantii companiilor PayPal si Mastercard au scos in evidenta, in cadrul intalnirii Forumului Economic Mondial de la Davos, beneficiile unui parteneriat realizat intre companiile FinTech si banci.

In cadrul intalnirii Forumului Economic Mondial de la Davos din acest an, desfasurate intre 22 si 25 ianuarie, reprezentanti ai companiilor PayPal si Mastercard au expus o tema extrem de discutata in peisajul FinTech international, respectiv parteneriatele dintre companiile din sector si banci.

Acestia au cazut de acord asupra faptului ca in momentul in care o companie de tehnologie isi propune sa intre in industria platilor nu trebuie sa ezite sa incheie parteneriate cu bancile, subliniind faptul ca aceste parteneriate aduc un plus de incredere si posibilitatea de a le oferi utilizatorilor experiente noi, conform businessinsider.com.

Bill Ready, COO in cadrul PayPal, a criticat viziunea anumitor companii FinTech care considera ca bancile trebuia sa piarda pentru ca ele sa castige precizand ca “incheierea parteneriatelor cu bancile ofera oportunitatea imensa de a dezvolta compania mult mai rapid intr-un mod ce ajuta intreg ecosistemul sa evolueze”.

Intre timp, Ann Cairns, vicepresedinte Mastercard, a indicat faptul ca incheierea unui parteneriat intre o companie de tehnologie si o institutie financiara le ofera sansa de “a crea o solutie intuitiva in care oamenii sa poata avea incredere”. Aceasta a dat ca exemplu parteneriatul dintre Apple si Mastercard care a dus la lansarea aplicatiei Apple Pay.

PayPal a realizat parteneriate cu mai multe banci si scheme de carduri pentru a lansa initiativa Consumer Choice, o solutie ce foloseste un serviciu de tokenizare care le permite clientilor sa aleaga ce card de debit sau de credit folosesc pentru fiecare tranzactie. Dan Schulman, CEO PayPal, a precizat ca aceasta initiativa a crescut rata de adoptie in randul clientilor si a dus la o reducere a costurilor. De asemenea, parteneriatul a consolidat relatiile dintre institutiile participante.

Cum arata situatia in Romania

Situatia din Romania, in contextul aparitiei startup-urilor FinTech si a dezvoltarii de solutii de acest tip de catre companiile de tehnologie, putem spune ca a creat mai multe tabere, doua dintre ele fiind cea a bancilor care au realizat parteneriate cu acestea si, de cealalta parte, a celor care au ales sa dezvolte pe cont propriu solutii cu care sa se mentina pe linia pe plutire.

La inceputul anului trecut, intr-un interviu acordat wall-street.ro, directorul general al Bancii Transilvania, Omer Tetik, preciza ca institutia financiara pe care o conduce va fi deschisa parteneriatelor cu startup-urile FinTech, lucru care s-a si materializat. Pana in prezent, Banca Transilvania a dezvoltat parteneriate cu startup-uri FinTech sau companii de tehnologie precum Pago, Ebriza, Blugento, Personetics, Fitbit Pay sau Garmin Pay.

Au existat si banci care au ales sa migreze platformele dezvoltate la nivelul grupului, cum este cazul BCR care a adus in Romania, la finalul lunii octombrie a anului trecut , platforma George, dezvoltata in cadrul laboratorului de inovatie al grupului Erste, denumit BeeOne. De asemenea, alte banci din piata au integrat in tara noastra functionalitati dezvoltate la nivelul grupului in urma unor parteneriate cu startup-urile FinTech din alte tari. Dincolo de strategia aleasa de banci, pe piata instrumentelor financiare au intrat si jucatorii din telecom, in Romania fiind prezente FinTech-urile Orange Money si Telekom Banking.

Sursa foto: By jamesteohart / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri