Băncile au început de ceva timp să solicite clienților sursa veniturilor pe care le au, fapt care nu rar i-a nemulțumit pe aceștia. Thomas Bernert, chief risk officer - ING Bank România, a explicat, la Future Banking 2020, faptul că cerințele sunt determinate de cele mai recente regulamente de prevenire a spălării banilor (AML – anti money laundering) intrate în vigoare și care au ca scop identificarea cât mai rapidă surselor ilegale de fonduri.

“Nu cerem aceste informații pentru a le folosi în campanii de marketing, pentru a vinde ceva clienților, ci pentru că este o cerință legală, odată cu intrarea în vigoare a reglementărilor AML. Suntem conștienți că este un subiect sensibil care poate genera ‘fricțiune’ în relația cu clienții, însă din acest motiv încercăm permanent să explicăm faptul că aceasta este legea”, a declarat Thomas Bernert.

“În România, adoptarea regulamentelor AML a avut loc destul de târziu comparativ cu situația din alte țări europene. În lumea de astăzi, tot mai interconectată, era ceva necesar. Vorbim de o colaborare fundamentală între bănci și clienți pentru a combate infracțiunea financiară”, a mai adăugat Michele Lavizzari, Chief International Development Officer - InfoCert S.p.A, una dintre cele mai mari companii emitente de certificate calificate din Europa.

Cu cât avem date mai actualizate în privința clientului, cu atât tranzacțiile realizate de acestea vor fi mai simplu de realizat. Dacă avem un profil actualizat al clientului, putem anticipa mai bine ce tip de tranzacții va face și îl vom proteja mai ușor în cazul tranzacțiilor neautorizate.

Thomas Bernert

Peste o treime (39%) dintre români ar accepta sarcini care le impun deschiderea sau folosirea propriului cont bancar şi efectuarea de transferuri, devenind astfel cărăuşi de bani (money mules), iar cele mai vulnerabile sunt persoanele cu vârste între 18 şi 34 de ani, arată rezultatele unui studiu realizat de ING Bank România.

“Sunt multe fonduri ilegale care încearcă să intre în economia reală. Un studiu pe care l-am realizat recent arată că patru din zece români sunt deschiși ideii de a deveni cărăuși de bani. Chiar și după ce le-am explicat că este ceva ilegal ce implică riscuri majore, un român din zece a spus că tot ar accepta să fie cărăuș. Este ceva ce trebuie să schimbăm”, spune Thomas Bernert.

Acesta a explicat și cerințele constante ale băncilor privind actualizarea datelor personale furnizate de clienți.

“Pentru a face o comparație, dacă astăzi vrei să călătorești ai nevoie de un pașaport biometric. La fel, dacă astăzi vrei să faci banking, trebuie să ai tot un așa-zis pașaport care să conțină, pe lângă datele de identificare, și sursa averii tale. Desigur, aceste date nu sunt valabile pentru totdeauna, așa că trebuie să cerem constant actualizarea, așa cum și obișnuitul pașaport este constant reînnoit”, spune reprezentantul ING.

Thomas Bernert a fost prezent la Future Banking 2020, eveniment organizat de wall-street.ro în parteneriat cu ING Bank România (innovation partner), Mastercard (gold partner), Smart Fintech (gold partner), BCR România (gold partner), ING Tech (gold partner), Temenos (gold partner), Tremend (gold partner), Raiffeisen Bank România (gold partner), First Bank (silver partner), Elevator Lab (silver partner), Banca Transilvania (silver partner), Namirial Group (silver partner), Fintech OS (silver partner), CEC Bank (silver partner), iFactor (silver partner), Modex (silver partner), Info Cert (silver partner), Twispay (silver partner), Prime Dash (silver partner), Beez (silver partner), Citi (silver partner), Inform (sponsor) și Alpha Bank (sponsor).

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri