Clientii moderni din prezent cauta o mai mare valoare adaugata a produselor, printr-o cercetare a pietei mai complexa care include deseori Internetul si word-of-mouth. 24% dintre cei chestionati intr-un studiu realizat de Microsoft la nivel European folosesc smartphone-ul in timp ce fac cumparaturile pentru a compara preturile de achizitie.
Studiul realizat de Microsoft Advertising impreuna cu agentia Carat a reliefat cativa dintre cei mai importanti factori ce se afla in spatele deciziilor de cumparare ale unui consumator. Pe parcursul studiului au fost analizati circa 19.000 de cumparatori la nivel global din cele patru piete de retail principale – alimente, imbracaminte si accesorii, fast-food si electrocasnice.

Doar 15% dintre europeni spun ca deciziile lor de cumparare nu au fost afectate de criza iar doar 4% spun ca planuiesc sa revina la vechile obiceiuri de cumparaturi dupa recesiune. 71% dintre clienti folosesc internetul pentru a cauta informatii despre produsele ce urmeaza sa le cumpere.

Decizia de cumparare nu mai este una liniara ci una mult mai dinamica. Pasii pe care ii realizeaza consumatorul in vederea achizitionarii de bunuri incepe cu o etapa de pre-cumparare (discutii cu prietenii legate de ceea ce vor sa achizitioneze), cercetarea online, cumpararea si post-cumpararea (review-uri despre produse pe diferite site-uri si forumuri). Vechile obiceiuri de cumparare nu se mai regasesc la consumatorul modern.

Studiul a fost realizat in cinci tari europene majore – Marea Britanie, Franta, Italia, Spania si Germania.

Cititi aici mai multe despre studiu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri