Romtelecom sustine ca Autoritatea de reglementare (ANRC) a facut presiuni pentru mentinerea abonamentelor sociale, din cauza carora pierde 3,5 milioane euro pe an, insa ANRC a replicat ca sistemul de reduceri sociale a aplicat din initiativa operatorului de telefonie si acum nu ii mai convine
"Romtelecom a fost supus la presiuni din partea autoritatii de reglementare pentru pastrarea abonamentelor sociale, acestea provocand companiei pierderi de 3,5 milioane de euro pe an", a declarat pentru Newsin Catalin Dima, director executiv juridic si corporate affairs in cadrul Romtelecom.

"Aprobarea ultimei etape de rebalansare, din 2006, a fost conditionata de introducerea unei formule de discount social (o reducere de 2 euro la abonamentul de baza, de care beneficiaza aproximativ 150.000 clienti, intre care si cei 39.000 care beneficiau anterior de abonamentul social), valabila pentru un an, care costa compania peste 3,5 milioane euro", a explicat Dima.

Contactati de NewsIn, reprezentantii Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC) au declarat ca aceasta schema de discount de tip social, in care urmau sa fie inclusi toti cei care beneficiasera pana la acea data de abonamentele sociale, a fost introdusa chiar la propunerea Romtelecom, odata cu ultima cerere de modificare a tarifelor cu amanuntul, inaintata in urma cu numai cateva luni de operator.

"in acest context, luand in considerare faptul ca introducerea schemei de discount a avut loc chiar la initiativa companiei, ne este foarte greu sa ne dam seama la ce se refera oficialii companiei cand afirma ca au fost suputi la "presiuni" pentru pastrarea abonamentelor sociale". au declarat oficialii autoritatii de reglementare.

De-a lungul timpului rebalansarea, care este de fapt echilibrarea raportului valoric intre abonamente si tarifele practicate de companie, a fost amanata din motive sociale, pentru care oamenii politici aflati in pozitii de decizie au demonstrat sensibilitate, spune Dima. Acest tip de obligatie nu a fost impus nici unui alt operator de comunicatii din Romania, a continuat Dima, adaugand ca "acest tip de abordare care nu a permis o rebalansare efectiva in anii anteriori genereaza acum pierderi mari de clienti pentru Romtelecom".

Echilibrarea valorica intre tarifele practicate la convorbirile inter-judeten si internationale si pretul abonamentelor, este o cerinta a Uniunii Europene, fiind considerata un proces necesar, de crestere a abonamentelor si diminuare a tarifelor pentru convorbiri. Rebalansarea se realizeaza pe parcursul mai multor ani, pentru a realiza o trecere treptata la noile tarife si a diminua orice potentiale efecte negative asupra clientilor, potrivi textului aquis-ului comunitar, pe care Romania si l-a insusit.

In cazul procesului de rebalansare aplicat Romtelecomului abonamentul mediu pentru clientii rezidentiali au cresut in medie cu 15,35% in 2003, cu 8% in 2004, cu 34,1% in 2005 si 24,5% in acest an.

Tarifele pentru convorbiri internationale au scazut cu 17% in 2003, cu13% in 2005, cu 9,1 in 2005 , iar in 2006 aceste tarife au fost reduse cu 10,8% pentru persoanele juridice si 1,3 pentru persoanele fizice.

Tarifele pentru apeluri nationale au scazut cu 20% in 2004, 10% in 2005 si 6,4% in 2006, in timp ce tariful convorbirilor catre retelele operatorilor mobili au scazut cu 3,4% in 2005 si 3,6 in 2006.

Romtelecom a inregistrat venituri de 217,2 milioane de euro in al doilea trimestru al anului 2006, cu 9,2% mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit rezultatelor financiare anuntate la sfarsitul lunii august de grupul elen OTE, conform standardele internationale de raportare financiara. Scaderea veniturilor cu 9,2% de la 239,2 milioane de euro inregistrati in al doilea trimestru al anului 2005 se datoreaza scaderii numarului liniilor de abonati, in primul rand datorita competitiei intense din partea operatorilor de cablu, dar si din cauza veniturilor scazute din servicii de interconectare, potrivit unui comunicat al companiei. Veniturile din servicii de transfer de date, care reprezinta un segment mic dar cu o crestere foarte rapida, s-a triplat in al doilea trimestru al anului curent fata de aceeasi perioada in 2005, urmand obiectivul companiei de a creste veniturile din servicii altele decat voce.

Anul trecut, Romtelecom a avut o cifra de afaceri de 927 milioane de euro.

Intr-o situatie de monopol, valoarea abonamentelor lunare si a tarifelor pentru apeluri locale erau stabilite la un nivel semnificativ sub cel al costurilor, cu scopul ca marea masa a consumatorilor sa isi poata permite accesul la telefonia fixa, pierderile cauzate de aceste tarife fiind compensate prin practicarea unor preturi mari pentru apelurile interjudetene si internationale, potrivit unui raport al companiei de consultanta International Cullen.

Apelurile interjudetene si internationale fiind efectuate in primul rand de catre firmele abonate, asa numitii clienti de afaceri, s, metoda de stabilire a preturilor se constituia intr-o modalitate de transfer de la clientii business la clientii persoane fizice, se arata in acelasi raport.

Dupa desfiintarea monopolului si aparitia unui mediu competitional, un asemenea transfer nu mai este posibil. Jucatorii nou intrati pe piata se concentreaza asupra zonelor profitabile, amplificand presiunea pentru scaderea pretului convorbirilor interjudetene si internationale. La aceasta presiune competitionala se adauga cea generata de progresul tehnologic, care a redus semnificativ impactul distantei ca un factor de cost.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri