Procesul de selectie si implementare a unei solutii ERP pentru managementul resurselor companiei are un impact major asupra businessului. De buna desfasurare a acestui proces depinde viitorul afacerii, scopul implementarii ERP fiind trecerea la o noua etapa din viata companiei, in care toate operatiunile sunt integrate si automatizate.

Pentru a te ajuta in acest proces, am reunit mai jos 5 intrebari esentiale in alegerea unui sistem ERP si pe care ar trebui sa le adresezi furnizorilor cu care discuti.

  1. Este disponibil in cloud sau on-premise?

Din motive care tin de siguranta datelor, predictibilitatea costurilor si nu numai, majoritatea companiilor prefera in continuare sa aleaga sisteme ERP on-premise, stocate pe serverele proprii. Cu toate acestea, beneficiile solutiilor in cloud sunt din ce in ce mai evidente, de aceea pana si companiile care detin solutii on-premise vor sa aiba acces la ele macar partial.

In acest sens, este important sa stii ce modalitati de implementare a solutiei ERP iti pune la dispozitie furnizorul cu care vei colabora, iar ideal ar fi ca acesta sa iti dea posibilitatea sa treci, cu minim de efort, de la on-premise catre cloud sau chiar invers.

Pentru companiile care din motivele mentionate si nu numai, alegerea unui sistem ERP in cloud nu reprezinta o varianta, cel putin nu in viitorul apropiat, Senior Software propune Senior CloudBridge - o solutie inovatoare pentru piata din Romania, cu ajutorul careia solutia ERP on-premise poate fi gestionata prin cloud, aceasta fiind in continuare stocata pe un server aflat in proprietatea clientului.

Solutia permite conectarea securizata a furnizorului software la statiile de lucru ale companiilor care utilizeaza un sistem de tip ERP, asigurandu-le o cale sigura si semnificativ mai putin costisitoare catre avantajele seriviciilor cloud.

Cateva dintre beneficiile pe care le poti obtine cu Senior CloudBridge sunt:

  • 50% reducere a cheltuielilor de upgrade
  • 60% scadere a timpului petrecut la sediul clientului
  • Reducerea costurilor cu instalarea si configurarea solutiilor ERP pe noi statii de lucru
  • Scaderea semnificativa a timpului de upgrade
  • Eliminarea necesitatii de blocare temporara a activitatii utilizatorului pentru implementarea diverselor customizari

Dezvoltarea solutiei Senior CloudBridge este realizata de catre Senior Software, singurul furnizor de sisteme software din Romania cu un pachet complet de solutii integrate pentru managementul de business.

  1. A mai fost implementat in domeniul meu?

Fiecare industrie are anumite particularitati si, implicit, provocari specifice carora sistemul ERP trebuie sa le raspunda cu succes. De aceea, este important ca atunci cand cauti un furnizor de ERP sa fii atent la industriile in care a implementat in trecut.

O solutie ERP potrivita domeniului in care activezi va avea integrate, pe langa functionalitati generale de management al afacerii, si o serie de bune practici si know-how, dobandite in urma implementarii la alte companii cu activitati similare. Acest lucru inseamna ca respectiva solutie ERP se va adapta perfect la specificul afacerii tale si te va ajuta sa obtii beneficiile pe care le cauti.

  1. Este capabil sa creasca odata cu afacerea mea?

Un sistem ERP poate fi potrivit pentru activitatea ta in momentul in care il achizitionezi, insa pe masura ce te dezvolti, el trebuie sa fie capabil sa gestioneze la fel de eficient volume mai mari de date, sa permita extinderea cu noi module pentru gestionarea altor componente ale afacerii, iar aceste module sa fie integrate perfect cu cele existente.

Costul implicat in schimbarea completa a solutiei ERP va fi considerabil mai mare in comparatie cu cel al achizitiei de noi module. Sa nu mai vorbim de timpul dedicat implementarii sau chiar riscul aparitiei problemelor de adoptie a unei noi solutii in randul angajatilor.

  1. Furnizorul ofera servicii de suport?

Inca din etapa de implementare si apoi, ulterior acesteia, vei avea nevoie de suport din partea furnizorului de ERP pentru diverse situatii ce pot aparea legate de functionarea sistemului, realizarea de customizari, upgrade-uri ale solutiei si nu numai. De aceea, trebuie sa ai in vedere ce tip de suport ofera furnizorul, cum este acesta oferit (pe baza de abonament sau la cerere), ce servicii sunt incluse sau ce costuri presupune acesta.

  1. Poate fi extins cu alte solutii?

Fie ca folosesti deja solutii dedicate anumitor componente ale afacerii tale – platforme e-commerce, solutii pentru automatizarea vanzarilor sau pentru optimizarea depozitelor – sau ca intentionezi pe viitor sa le implementezi, este important sa te asiguri ca sistemul ERP ales se poate integra cu usurinta cu acestea.

O buna comunicare intre sistemele utilizate in cadrul companiei va simplifica modul de lucru al angajatilor, va imbunatati comunicarea interdepartamentala si, nu in ultimul rand, va asigura corectitudinea datelor.

Solutia Senior CloudBridge face parte din proiectul “Dezvoltare prin inovare la Senior Software Agency SRL”.

Proiect cofinantat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Competitivitate 2014 – 2020

Competitivi impreuna